Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
És el carregament més gran confiscat fins ara amb origen al Canadà, un dels principals productors de marihuana a escala mundial
Nova operació contra el tràfic internacional de droga al port de València. Si en setembre de l'any passat, en el marc de l'anomenada operació Spider, van detindre 81 persones i van intervindre 4,5 tones de cocaïna, este dijous s'ha fet pública la intervenció de 3.289 quilos de marihuana que havia arribat al port de València ocult en un contenidor procedent del Canadà. La droga confiscada supera els sis milions d'euros en el mercat europeu, segons ha detallat la Direcció General de la Guàrdia Civil en un comunicat.
L'operació ha sigut fruit de la col·laboració internacional que fa la Unitat Local d'Anàlisi de Riscos de València (ULAR), que va donar fruit el 7 de març amb la localització d'un contenidor en trànsit al port de València amb la referida quantitat de droga. És la partida més gran confiscada fins hui amb origen al Canadà, un dels principals productors de marihuana en el món. "Es confirma així la consolidació d'una de les noves rutes de trànsit de cannabinoides amb destinació a la Unió Europa i es posa de manifest la introducció de noves variants d'esta substància al territori comunitari", han informat les mateixes fonts.
La partida resulta especialment rellevant tant per la quantitat com per les varietats de marihuana introduïda, així com per haver trobat, al costat de la marihuana, més de sis quilos d'un haixix substancialment distint del detectat habitualment i d'elevat valor en el mercat il·lícit. Després de l'operació, s'investiguen delictes de contraban i contra la salut pública, la instrucció de la qual correspondrà a la secció d'instrucció del Tribunal d'Instància de València en funcions de guàrdia.