Intercepten una llanxa voladora al sud de Gran Canària

L'embarcació pneumàtica estava acoblada a una ala delta proveïda de motor i no tenia la documentació en regla

EuropaPress 6272239 guardia civil intercepta zodiac voladora sur gran canaria
Zòdiac voladora interceptada per la Guàrdia Civil a Gran Canària / Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil de Gran Canària ha localitzat i precintat una embarcació pneumàtica d'uns tres metres acoblada a una ala delta proveïda de motor que la impulsava sobrevolant el litoral de la zona sud de l'illa.

Fruit de la vigilància que fa el Servei Marítim Provincial, els agents van observar com l'embarcació amerava a cent metres de la bocana de Puerto Escala de Puerto Rico. Immediatament, es va avisar el patruller que estava prop perquè interceptara el vaixell i procedira a la identificació dels dos ocupants.

L'artefacte volava a una altura aproximada d'uns 50 a 100 metres i a una velocitat estimada d'uns 30 nucs, segons marcava el radar del patruller. Les dos persones que tripulaven l'artefacte portaven casc, cinturó de seguretat i jupetins salvavides i estaven asseguts un darrere de l'altre, en seients disposats longitudinalment al llarg de la base pneumàtica de l'embarcació.

El vaixell el va interceptar immediatament la Guàrdia Civil, que va comprovar en el moment de la inspecció que a bord de l'artefacte aeronàutic hi havia una persona en qualitat de client. Esta feia una activitat nàutica d'una empresa que ofereix este tipus de serveis.

En la documentació aportada s'arreplega que l'artefacte és una ala-delta amb motor, destinat al lloguer sense conductor, que no és l'activitat que es feia en el moment de la inspecció i que no es correspon amb la resolució de la Comunicació de Transport Marítim amb Finalitat Turística.

Quant a seguretat, cal destacar que l'artefacte utilitzava una superfície per a l'enlairament i amerament com a camp de vol eventual no autoritzat pels responsables d'esta superfície.

A més, es dona la circumstància que en el moment de la inspecció el responsable va presentar diversa documentació pel que fa a l'ultralleuger motoritzat en l'àmbit aeronàutic, així com a l'embarcació en l'àmbit marítim, que no era vàlida per si sola, ja que es requereix l'homologació en conjunt i el certificat de l'artefacte per a poder exercir l'activitat.

També et pot interessar

stats