La instructora de la dana demana a À Punt el programa de ràdio emés el 29-O de nit

La jutgessa reclama també una peça de l'informatiu del dia del primer aniversari de la catàstrofe que relata la seqüència de fets a Catarroja

Un vehicle d'À Punt cobertura Dana
Un vehicle d'À Punt durant la cobertura la dana

La jutgessa que coordina des de Catarroja la instrucció de la causa penal oberta entorn de la dana, que investiga possibles delictes d'homicidi imprudent per la mort de 230 persones, ha requerit este dimecres a À Punt que facilite material relacionat amb la cobertura informativa aquell fatídic dia per a incorporar-lo al procediment, segons s'arreplega en una interlocutòria feta pública al migdia.

En concret, la instructora, Nuria Ruiz Tobarra, demana a la radiotelevisió pública autonòmica que li faça arribar el programa radiofònic emés durant la nit d'aquell 29 d'octubre del 2024, en què retransmeteren en directe com s'inundaven desenes de municipis a la província de València. També reclama una peça de l'informatiu emesa just l'any següent, el 29 d'octubre del 2025, amb motiu de l'aniversari de la barrancada, en què dos periodistes relaten la cronologia de fets ocorreguts des de les 18:44 hores a Catarroja, un dels municipis de la zona zero.

La decisió de la jutgessa té lloc just després de la declaració com a testimoni de qui era aleshores cap d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, que li ha ratificat que ell tenia coneixement dies abans de la dimensió extraordinària de la dana que s'acostava gràcies a la previsió de la meteoròloga Victòria Rosselló.

També li ha remarcat la importància de la ràdio pública aquell fatídic dia, en què l'allau d'aigua va trencar els pals que garantien les telecomunicacions, per a continuar transmetent en directe i poder possibilitar rescats de persones que estaven en perill, ja que la línia telefònica del servici d'emergències estava col·lapsada. El fragment radiofònic que ha reclamat la jutgessa abasta un ventall temporal des de les 21:00 hores fins a les 01:00 hores, ja entrada la matinada del dia 30. Durant aquelles hores, desenes de valencians van poder contactar amb la ràdio pública per a informar d'on estaven i demanar ajuda.

També et pot interessar

stats