Instagram i TikTok, les xarxes socials que més creixen a Espanya en l'últim any, segons la CNMC
WhatsApp continua sent l'aplicació de missatgeria en línia preferida, molt per davant d'Instagram i Telegram
Les xarxes socials que més van créixer el 2024 van ser Instagram (un 54,3%) i TikTok (un 29,8%). Es van situar, respectivament, com la primera i tercera xarxa social més utilitzades entre els espanyols. Estos resultats formen part del Panell de Llars de la CNMC, una enquesta a llars i individus de periodicitat semestral.
L'enquesta es va dur a terme en el quart trimestre del 2024 i va incloure 5.402 llars i 9.139 individus. Entre altres dades, revela que l'ús d'X —l'antic Twitter— i Facebook seguia en descens, tot i que Facebook és la segona xarxa social més utilitzada.
Quant als serveis de missatgeria, reflecteix que WhatsApp continua sent l'aplicació en línia preferida (93,8%), molt per davant d'Instagram (25,6%) i Telegram (17,6%). També encapçala les trucades i videotelefonades en línia, amb un 69,2%, enfront d'opcions com FaceTime o Instagram, que representen una quota molt inferior.
Segons el Panell, més del 80% dels espanyols va enviar diversos missatges al dia amb el seu telèfon intel·ligent a través d'aplicacions com WhatsApp, Telegram o Facebook Messenger.
Igualment, exposa que la meitat dels usuaris amb telèfon intel·ligent va utilitzar reiteradament les xarxes socials i el correu electrònic el mateix dia, mentre que tres de cada deu van optar per aplicacions de visionament de vídeos. A més, destaca que més del 20% de la ciutadana ja escolta música en línia amb un telèfon intel·ligent.