Indignats amb els retards de Renfe denuncien a Vila-real la situació de rodalia i mitja distància
Les plataformes d'usuàries i usuaris reclamen més inversions.
Vila-real acull aquest dimarts 9 d'abril la xarrada informativa El tren, una via al futur, organitzada per les plataformes d'usuàries i usuaris indignats amb els serveis de rodalia i mitjana distància de Renfe per a denunciar públicament els problemes que pateixen i reclamar una solució a l'administració. És la segona que faran de les tres que tenen previstes aquesta setmana, ja que ahir ja en vam fer una similar a la Universitat Jaume I de Castelló i dijous 11 d'abril, una altra a la Universitat de València.
L'objectiu d'aquestes jornades és explicar públicament els problemes que pateixen aquelles persones que fan ús dels serveis de rodalia i mitja distància de la Comunitat Valenciana. El portaveu de la Plataforma Indignats amb Renfe, Samuel Martínez, ha explicat que les inversions en matèria ferroviària estan descompensades en favor de l'alta velocitat, de manera que aquest servei acapara un 80% dels pressupostos destinats al sector, tot i que només transporta un 4% dels usuaris.
Martínez enumera els problemes habituals que afecten les persones que viatgen en trens de rodalia i mitja distància: retards, cancel·lacions i material en mal estat. Per aquest motiu, afegeix, reclama a l'administració que invertisca en allò que és "realment necessari", com ara en reposició de personal per a evitar cancel·lacions i també en el manteniment dels trens. A banda, aconsella a la clientela que reclame sempre que tinga algun problema perquè és l'única manera, afirma, que hi haja constància de les incidències.