Indignats amb Renfe reclama més inversions en rodalies per a un servei digne

La plataforma exigeix puntualitat i garanties de circulació, sense cancel·lacions d'última hora.

Imatge de la protesta a l'Estació del Nord de València

La plataforma d'usuaris Indignats amb Renfe s'ha concentrat aquest dissabte en protesta per la situació "insostenible" dels trens de rodalies i regionals de Renfe i per a exigir un servei puntual i amb garanties de circulació, sense cancel·lacions d'última hora. 

A l'Estació del Nord de València han recollit firmes per a traslladar-les al Defensor del Poble, amb la reivindicació d'un ferrocarril "públic i digne".

Segons la plataforma, la protesta també servirà per a demanar la dimissió o destitució dels responsables de rodalies i regionals a València, als quals acusen de mala gestió. Altres demandes dels manifestants són la priorització de les inversions i la reestructuració dels horaris i de les freqüències. 

Durant la protesta, el portaveu de la plataforma Indignats amb Renfe, Samuel Martínez, ha exposat que el servei de rodalies ha decaigut moltíssim a causa d'avaries, endarreriments i manca de personal. Martínez ha reclamat que es prioritzen les inversions en rodalies i regionals, un 20% del total i amb un 96,2% d'usuaris, mentre que l'alta velocitat concentra un 80% de les inversions i tan sols un 3,6% dels usuaris. 

Per la seua banda, Joan Ramon Ferrandis (coordinador en defensa del ferrocarril de la CGT) ha reclamat així mateix un canvi de política ferroviària. Ferrandis ha explicat que des del 2017 s'han suprimit 5.000 trens de rodalies i mitja distància en tot l'Estat, i que això provoca l'expulsió dels usuaris cap a altres mitjans de transport com el cotxe. En aquest sentit ha lamentat que, en el marc de la Cimera del Clima, s'estiguen produint aquestes circumstàncies i que els governs parlen amb un "doble llenguatge". 

En una línia semblant, una usuària de la línia C2 de Carcaixent, Joana Oliver, ha expressat als mitjans les dificultats diàries d'utilitzar les rodalies, remarcant la "nefasta" qualitat del servei. Aquesta usuària ha incidit en la falta de personal, que provoca cancel·lacions per manca de personal conductor, així com les deficiències dels vagons.

També et pot interessar