Igualtat rellança la campanya per a impulsar la compra de joguets sense estereotips de gènere
La iniciativa està organitzada per la Conselleria d'Igualtat junt amb el col·lectiu Lambda i la col·laboració d'estudiants de la UPV.
Aquest Nadal serà el tercer en què la campanya "El joguet no té gènere" tractarà de conscienciar en la compra de joguets sense estereotips de gènere, rebutjar els catàlegs sexistes i educar en igualtat.
Aquesta campanya publicitària es recupera amb l'objectiu de construir una societat "igualitària, inclusiva i diversa on tinguen cabuda diferents sensibilitats", ha explicat el director general d'Igualtat en la Diversitat, José de Lamo.
De Lamo ha incidit que les xiquetes i els xiquets, en els primers anys, "estan lliures d'estereotips de gènere, en els quals comencen a fabricar al llarg del seu desenvolupament i a mesura que es fan majors", i són les persones adultes les que determinen aquest sexisme. En aquest context, ha assenyalat que els joguets exerceixen un paper fonamental en la creació de valors socials i culturals.
La iniciativa està organitzada per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, conjuntament amb el col·lectiu Lambda i la col·laboració d'estudiants de la Universitat Politècnica de València.
Acció transversal
"El joguet no té gènere" es difondrà en televisions, ràdio i plataformes digitals, en una acció "transversal", segons el director general, que recorre els principals pilars en matèria d'igualtat: "la igualtat de gènere, la diversitat i el dret a jugar".
La campanya, a més, pretén fomentar la diversitat i "trencar les exclusions de gènere que després donen lloc a situacions d'assetjament". "Si ajudem a enfortir els gustos de les xiquetes i els xiquets, siguen quins siguen, reforçarem la seua autoestima i els seus valors d'igualtat", ha insistit.