Igualtat incrementa en un 255% les persones dependents ateses des del 2015

La conselleria afirma que s’ha passat de les 41.955 persones ateses el 2015 a les 144.699 d’enguany

El sistema d\'atenció a la dependència rep més de 3.500 sol·licituds a l\'octubre
El sistema d'atenció a la dependència atén més del triple de les persones que fa huit anys / À Punt NTC

La Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha incrementat en un 255% el nombre de persones en situació de dependència que ha atés l'administració des del 2015. Amb data d'1 de juny, un total de 144.699 persones estaven rebent un servei o una prestació de dependència enfront de les 41.955 del 2015.

La directora general d'Atenció Primària i Autonomia Personal, Mercé Martínez Llopis, ha assenyalat que aquestes xifres suposen "més del triple" de les persones que fa huit anys estaven dins del sistema d'atenció a la dependència.

Martínez ha assegurat que aquestes dades evidencien que s'ha fet "una gran faena" en aquesta àrea "gràcies a l'aplicació de noves fórmules de gestió", que van des de la creació d'un model de valoració des de l'atenció primària dels serveis socials municipals fins a la constitució d'un grup especial operatiu per a "desbloquejar" els expedients més complexos.

D'acord amb el balanç d'aquests últims huit anys, el nombre total d'expedients resolts de persones en situació de dependència és de 204.925.

Respecte a les valoracions d’expedients realitzades, també han experimentat un "important increment": enfront de les 13.634 del 2015, el 2022 es van dur a terme prop de 50.000 i en els cinc primers mesos d'enguany se n'han realitzat 23.934.

Quant al cost de les prestacions econòmiques, la Conselleria ha abonat des de juliol del 2015 la quantitat de 2.800 milions d'euros només en prestacions econòmiques, als quals caldria sumar el cost dels serveis.

Per a la directora general, l'agilitació en la resolució d'expedients i en la incorporació de nous beneficiaris al sistema es deu al "pla d'impuls" dissenyat per la conselleria al llarg d'aquests anys amb l'objectiu de reduir el nombre de persones pendents d'atendre que hi havia el juny del 2015 i que superava les 45.000, quantitat que, en aquests moments, "s'ha reduït un 76,7%".

També et pot interessar

stats