Huit detinguts per narcotràfic a Cheste i Vilamarxant
S'han intervingut 700 grams de cocaïna, 1,8 quilos d'haixix, 140 grams de substància de tall, 6.000 euros en efectiu i 11 armes
La Guàrdia Civil ha detingut huit persones, quatre homes i quatre dones d'entre 71 i 38 anys, en tres intervencions contra la venda al detall de drogues, un a Vilamarxant i dos a Cheste. Segons informa la Comandància Provincial en un comunicat, els agents començaren a investigar en juny de 2025 l'existència d'un possible punt de venda de droga en Cheste, ubicat al costat d'un centre educatiu. Ací residien un home i la parella i tenien llogada una habitació a un altre home que també estaria relacionat amb l'activitat il·lícita. L'ocupant principal de la vivenda, un home de 63 anys, era també el responsable del control i gestió del punt de venda directa de les drogues als consumidors finals. A més, cinc persones més estaven exercint funcions de venda directa tant al domicili com en altres zones de la localitat, captació de clients i cobrament de deutes en certes ocasions.
D'altra banda, es van identificar tres persones més, una parella de 41 i 38 anys, i una dona de 71, que residien en dos xalets d'una urbanització de Vilamarxant, que la investigació ha permés relacionar de forma directa amb l'avituallament de diversos tipus de drogues als venedors de Cheste. La dona d'edat avançada acompanyava la parella quan traslladaven grans quantitats de droga des del domicili fins al punt de venda. I la seua casa era utilitzada com a magatzem de les substàncies estupefaents i dels diners obtinguts amb l'activitat delictiva.
Quan la Guàrdia Civil va intentar accedir a la parcel·la per a escorcollar la vivenda, l'home va disparar amb una arma d'aire comprimit i de gran potència, i la dona va aprofitar l'instant per a llançar dos fardells a la parcel·la adjacent que, quan els agents els localitzaren, contenien eines per al tall i la venda de drogues a l'engròs i 700 grams de cocaïna.
En total, es realitzaren cinc escorcolls i es van intervindre 700 grams de cocaïna, 1,8 quilos d'haixix, 140 grams de substància de tall, 6.000 euros en efectiu i 11 armes (de foc, simulades, d'aire comprimit i fogueig). Set dels detinguts són de nacionalitat espanyola i un d'italiana, i estan acusats de delictes contra la salut pública, pertinença a organització criminal i homicidi en grau de temptativa. Tres ja han ingressat a la presó.