La Guàrdia Civil fa baixar d'un avió de Vueling entre València i París un grup de joves i reduïx una monitora
Israel considera l'incident com antisemita, perquè es tractava d'un grup de joves jueus de nacionalitat francesa, aspecte que l'aerolínia nega rotundament
Tensió en un vol de Vueling entre València i París. Un grup de joves jueus de nacionalitat francesa i els seus monitors van ser desembarcats este dimecres per la Guàrdia Civil. L'aerolínia ha assegurat en un comunicat que el desembarcament d'un grup de passatgers adolescents va ser per a "prioritzar la seguretat" de la resta de passatgers, ja que tenien una actitud altament conflictiva, ha dit textualment.
Vueling ha detallat que els joves manipularen material d'emergència i van interrompre la demostració de seguretat (obligatòria abans dels vols). També continua que malgrat els "múltiples avisos", l'actitud del grup va persistir, el que va dur la tripulació a demanar la intervenció de la Guàrdia Civil. La benemèrita va decidir finalment desembarcar este grup. Una vegada en la terminal, i sempre segons el comunicat de Vueling, el grup va continuar mostrant-se problemàtic. Fonts de la Guàrdia Civil han explicat que finalment es va haver de reduir la monitora en cap per a reconduir la situació.
Israel considera l'incident antisemita
L'episodi ha tingut ressò. El ministre israelià per a la Diàspora, Amichi Chikli, ha defensat en el seu compte d'X que el grup, d'uns cinquanta adolescents, cantava cançons hebrees a l'avió. Chikli diu que és un dels episodis antisemites més greus.
Vueling ha negat que darrere d'este episodi hi haja cap relació amb la religió dels passatgers implicats.