El Green Friday, la compra conscient i l’alternativa per a fugir del consumisme

Adicae adverteix de les pràctiques fraudulentes d'algunes empreses per a amagar pujada de preus darrere dels 'descomptes'

Una botiga de roba amb una filosofia de consum sostenible

A l'altre costat de les compres i dels ‘descomptes’ del Black Friday, trobem la botiga de la marca valenciana Peces, roba que no necessita planxa ni es taca. Ací promouen una filosofia de consum que no té a veure amb el consumisme d’aquesta data assenyalada.

Pilar Casares, responsable de clients de Sepiia, relata que dins de l’empresa “apostem per peces bàsiques i atemporals que duren per a sempre. Apostem sempre al cent per cent per posar preus justos durant tot l’any, que no hi haja sorpreses”. És l’objectiu de l’empresa que els productors i els fabricants tinguen els mateixos drets que els compradors, ens conta.

Rubén, com a client, ho sap i li ajusta aquesta roba conscient, i lloa que aquesta marca tinga “una filosofia més en contra del Black Friday tan capitalista, que dona un consum en contra de les necessitats del planeta”. 

I per als qui es deixen enlluernar pel Black Friday, Adicae adverteix que denunciarà el que s'ha convertit en pràctica habitual. Maximiliano Mosciaro, d'Adicae, ens mostra en un catàleg de tecnologia que un producte que “el 8 de novembre veiem que val 825 euros, l'han apujat a 1.299 euros el 17 de novembre i hui, Black Friday, el deixen en 885: seixanta euros més car del que estava originalment”. L’associació de consumidors alça la veu contra una pràctica que veiem de manera més habitual del que ens pensem. “Cada any notem un augment d’aquesta tècnica d’engany”.

També et pot interessar