El govern fixa per primera vegada els criteris per a regular influenciadors amb notorietat

Serà considerat usuari d'especial rellevància en les plataformes d'intercanvi de vídeo qui facturen 300.000 euros i qui superen el milió de seguidors en una única plataforma

Ibai, Auronplay i Rubius són tres dels 'streamers' més seguits de Twitch a Espanya / Twitch
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
30 d'abril 2024 - 15:08 Actualitzat: 30 d'abril 2024 - 22:03

El govern ha fixat per primera vegada els llindars d'ingressos i els nivells d'audiència per a considerar un influenciador usuari d'especial rellevància en les plataformes d'intercanvi de vídeo. Ho seran els que facturen 300.000 euros i els que superen el milió de seguidors en una única plataforma.

Això és el que estableix el reial decret, aprovat este dimarts pel Consell de Ministres, que regula els requisits per a ser considerat usuari d'especial rellevància (UER) a l'efecte de la llei audiovisual.

El desenvolupament reglamentari acordat defineix els UER en funció de dos criteris. El primer és l'econòmic: que estos prestadors tinguen uns ingressos anuals superiors a 300.000 euros derivats del conjunt de la seua activitat audiovisual.

En segon lloc, el criteri d'audiència, que exigeix que superen el milió de seguidors en una única plataforma d'intercanvi de vídeos o dos milions de seguidors en el global de la seua activitat, i que hagen publicat o compartit 24 o més vídeos a l'any.

Tots els influenciadors que complisquen tots dos criteris hauran d'inscriure's en el termini de dos mesos en el Registre Estatal de Prestadors Audiovisuals com a usuaris d'especial rellevància.

A partir de la inscripció estaran obligats a complir amb la normativa en matèria de protecció de menors i de publicitat en l'àmbit audiovisual, com identificar els espais publicitaris o no fer publicitat de tabac, medicaments o alcohol, és a dir, les seues obligacions s'homologaran amb la d'altres agents audiovisuals.

Amb esta regulació s'intenta donar major protecció als consumidors, especialment als menors, i més seguretat jurídica a estos usuaris, que han aconseguit un notable volum econòmic en les plataformes d'intercanvi de vídeos a través de les quals difonen els seus continguts.

Amb la regulació hauran d'etiquetar els continguts que llancen en les xarxes des del punt de vista de l'edat a la qual van adreçats i regir-se per un codi de conducta que hauran d'acordar amb els reguladors.

També et pot interessar

stats