El govern espanyol descarta l'enviament de tropes a Ucraïna
El ministre d'Afers Exteriors, José Manuel Albares, i la ministra de Defensa, Margarita Robles, han confirmat amb tota seguretat que les tropes espanyoles no participaran en la guerra
La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha assegurat que "mai, mai, cap tropa d'un país de l'OTAN, i Espanya és un d'ells, participarà en la guerra d'Ucraïna", aquest diumenge en una entrevista al diari La Vanguardia.
En aquest mateix sentit s'ha pronunciat el ministre d'Afers Exteriors, José Manuel Albares, en una visita al Teatro Circo d'Albacete: "L'enviament de tropes a Ucraïna està absolutament descartat per part d'Espanya, de la Unió Europea o de l'OTAN", ha insistit.
Les declaracions de tots dos arriben després dels advertiments dels socis de Podem en el govern, segons els quals l'escalada bèl·lica pot conduir a l'enviament de tropes espanyoles a Ucraïna.
També s'han pronunciat sobre els tancs Leonard que enviarà Espanya a Ucraïna, i han puntualitzat tots dos que l'única finalitat és la defensa i “no l'atac a Rússia”. Respecte als tancs de combat, la ministra ha detallat que ara estan a Saragossa per a reparar-los, però espera que la posada a punt acabe prompte per a integrar-los en un batalló amb els tancs donats per altres països.
Robles també ha lamentat que es preveu "una primavera molt sagnant" i denúncia que aquesta no és una guerra entre exèrcits sinó "contra la població civil ucraïnesa" perquè "l'estan massacrant".
Per la seua part, Albares ha reiterat que "el que volem amb totes les accions que pren el govern d'Espanya, amb els seus socis europeus i aliats transatlàntics, és que aquesta guerra acabe ja". A més, ha titllat d’"autèntica fal·làcia" qualsevol missatge sobre una planificació d'enviament de tropes.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Mor una persona en un accident de trànsit este dimecres de matinada a Xàbia
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Metrovalència interromp per obres del 27 de juny al 31 d'agost els trams Aragó-Marítim i Masies-Bétera
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2025 | Línia de fons
-
17.06.2025 | 90 minuts
-
17.06.2025 | Tema d’actualitat”: la solidaritat els primers dies de la dana a la Rambleta, protagonista d'un documental
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Queda't amb mi | Segona Part
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat