El Govern d'Espanya es compromet amb la línia aèria Madrid-Castelló

La Unió Europea determinarà si aquesta ruta aèria compleix els requisits per a ser subvencionada.

Aeroport de Castelló
Aeroport de Castelló

La línia aèria entre Castelló i Madrid estarà subvencionada pel govern espanyol si la UE aprova l'obligació de servei públic. Aquest és un dels compromisos que aconseguiren en la reunió que van mantindre Pedro Sánchez i Ximo Puig. Una mesura vital per a l'economia de la província i que, a més, dona accés a fer connexions amb altres ciutats del món. No obstant això, l'aeroport de Vilanova d'Alcolea haurà de complir amb una legislació europea que és molt restrictiva per a aquest tipus de declaracions: per exemple, les companyies que hi operen hauran de tindre determinades freqüències i preus màxims. La Unió Europea també pot considerar que hi ha mitjans de transport alternatius molt prop, com ara l'AVE a Madrid i els vols des de València. 

Amb el compromís del govern central amb aquesta mesura continuen creixent aquestes instal·lacions aeroportuàries, que van començar a operar el 2015. En aquell primer any van passar per les instal·lacions 23.000 passatgers i l'any passat la xifra va superar els 144.000: es multiplicà per sis la quantitat de viatgers en aquest període. Serafí Bernant, director general de l'Aeroport de Castelló, diu que ''aquest servei facilitarà la mobilitat a les comarques del nord i permetrà que hi arriben turistes gràcies al gran hub de Madrid'', ja que funciona com un centre de connexió amb altres destinacions o precedències que tindran més fàcil així arribar a Castelló.

En aquests moments operen dues companyies internacionals amb vols a Londres, Romania i Polònia, però l'objectiu és crear noves rutes internacionals per a l'any que ve. A més, està en marxa el pla especial que desenvoluparà la zona d'activitats complementàries, coneguda com a ZAC. Ara hi ha instal·lada una escola de pilots, també els serveis d'extenció d'incendis forestals de la Generalitat i encara cal desenvolupar una superfície de dos milions de metres quadrats per a implantar nous usos. Un aeroport que ja s'ha fet un lloc propi en el mapa del panorama de l'aeronàutica actual.

Obligacions de servei públic (OSP)

Les obligacions de servei públic responen a la necessitat econòmica i social de facilitar la mobilitat de les persones d'un territori per al qual el transport aeri és fonamental. L'obligació s'imposa quan és necessari garantir uns serveis amb uns requisits bàsics en matèria de continuïtat, regularitat, capacitat i preus que les companyies no assumirien si únicament tingueren en compte el seu interés comercial. L'obligació s'aplica entre l'aeroport d'una comunitat i un altre quan es considera que aquesta ruta és essencial per al desenvolupament econòmic i social d'una regió. Les companyies aèries són lliures a l'hora de fixar preus i donar serveis aeris de rutes però, pels casos esmentats adés, l'Estat por restringir aquestes llibertats i posar unes obligacions.

També et pot interessar

stats