El govern central no descarta implantar un peatge en les autovies per a finançar-ne el manteniment
L'executiu assegura que en aquelles autopistes en què s’alçarà el peatge no hi haurà una gestió privada.
El secretari d'estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, ha advocat per obrir una reflexió en la societat, amb els sindicats, empresaris i amb el sector sobre com finançar les infraestructures, que permeta concloure què fer i com internacionalitzar els seus costos, entre ells els mediambientals.
Saura ha demanat un debat “franc, directe i valent” sobre com finançar les infraestructures en el futur i ha assenyalat que en aquelles en què s’alçarà el peatge no hi haurà una gestió privada.
Així mateix, ha recordat que les autopistes de peatge la concessió del qual acaba en aquesta legislatura (AP-1 entre Burgos i Armiñón; AP-7 entre Alacant i Tarragona i AP-4 entre Sevilla i Cadis) no es prorrogaran “per una raó de justícia” i en entendre que els usuaris han pagat “durant moltíssims anys” la construcció d'aquestes autopistes.
Tanmateix, Saura ha obert la possibilitat d'establir un sistema de peatge per al manteniment i la conservació de les carreteres. El senador de Compromís Carles Mulet ha advertit que això obri la porta als peatges encoberts per a circular per carreteres i autovies com ara l'AP-7.
A més, ha indicat que quan s'alcen els peatges en l'AP-7 haurà d'haver-hi millores de la connectivitat i l'operativitat, i ha avançat que en pròximes setmanes es reunirà amb el govern valencià per a treballar en açò.