El govern català aprova el decret que obliga a precontractar els VTC almenys 15 minuts abans
Els VTC entreguen 10.000 firmes contra la norma i no descarten querellar-se contra la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'AMB.
La Geralitat de Catalunya ha aprovat aquest dimarts el decret llei que obliga els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a precontractar els seus serveis amb una antelació mínima de 15 minuts a Catalunya. Un interval que la norma preveu que puguen ampliar ajuntaments i ens supramunicipals. Així ho ha anunciat la portaveu del govern català, Elsa Artadi, al costat del conseller de Territori, Damià Calvet, després de la reunió del Consell Executiu.
Una altra novetat del decret, que haurà de ser convalidada pel Parlament de Catalunya, és que quan un ciutadà vulga contractar el servei d'Uber i de Cabify, la geolocalització de l'aplicació no podrà estar activa, i que els vehicles VTC que reben clients a través de plataformes com Uber o Cabify no podran captar clients al carrer.
Tres representants dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC) han entregat a la Generalitat unes 10.000 signatures, aconseguides de forma presencial, contra l'aquest decret llei.
En declaracions fetes a la plaça Sant Jaume de Barcelona, on uns 700 conductors s'han concentrat davant la Generalitat i l'Ajuntament, el president d'Unauto VTC Catalunya, Josep Maria Goñi, ha assegurat que ja estan estudiant presentar querelles criminals contra el govern català, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
"El decret llei és pervers, és un conjunt de mesures que, sumant-les totes, fan inviable la nostra supervivència”, ha lamentat. ”És els 15 minuts, és el retorn a la base i és el tema de la geolocalització", ha enumerat com alguns dels problemes. El president de Unauto ha afegit que des del dimecres analitzaran el decret i que el normal seria deixar de prestar el servei quan entre en vigor.
Els VTC retiren els seus vehicles de la Diagonal de Barcelona
Els conductors dels vehicles VTC han decidit retirar els seus cotxes de l'avinguda de la Diagonal de Barcelona, on es troben estacionats ocupant quatre carrils des de fa deu dies en contra del decret de regulació del sector.
Una vegada aprovat el decret, els conductors i les empreses que gestionen les llicències de VTC, usuaris de les plataformes de Cabify i Uber, analitzaran el text i decidiran noves mobilitzacions, ha informat el portaveu del col·lectiu, Carlos Segarra.
ERO de mil persones
Les empreses que ofereixen un servei de VTC afirmen que la nova regulació de la Generalitat de Catalunya les aboca a un acomiadament col·lectiu davant de la seua "inviabilitat econòmica". El president d'Unauto ha assegurat que ja s'ha presentat la documentació preliminar d'un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) d'unes 1.000 persones de l'empresa Vector, i que dimecres preveuen els primers contactes amb el secretari de la Conselleria de Treball per a veure com es gestionen els acomiadaments.