Google requerirà als anunciants electorals que s'identifiquen per a evitar l'abús en les eleccions europees

La multinacional mostrarà de forma clara quina organització o partit paga la propaganda política.

La multinacional mostrarà quina organització o partit paga la propaganda política
La multinacional mostrarà quina organització o partit paga la propaganda política / Arxiu

Google ha actualitzat les seues polítiques contra l'abús de cara a les eleccions al Parlament Europeu, que tindran lloc el pròxim 26 de maig. Entre les mesures, destaca requerir als anunciants polítics que s'identifiquen i la difusió de l'eina gratuïta Shield per a protegir les organitzacions davant els ciberatacs.

Qui vulga contractar anuncis polítics durant les eleccions europees, haurà de proporcionar al gegant digital documentació per a acreditar la seua identitat i confirmar que es tracta d'una entitat o ciutadà europeus, com ha compartit la companyia en una publicació oficial. A més, Google proporcionarà als usuaris informació addicional per a mostrar de forma clara quina organització o partit paga la propaganda política, així com els anuncis de recaptació de fons.

La companyia de Mountain View publicarà en uns mesos un informe de transparència sobre els anuncis polítics contractats durant els comicis europeus, acompanyat d'una biblioteca per a fer la informació més accessible. Així mateix, es crearan equips especialitzats en la detecció d'abusos durant les eleccions europees, des d'atacs de 'phishing' o suplantació d'identitat fins a l'alteració de mapes per a dificultar l'arribada als centres de votació. També organitzarà els cursos 'Protect your election', protegeix la teua elecció, per a formar sobre amenaces en línia.

També et pot interessar

stats