Giving Tuesday, la iniciativa solidària que fa front al consumisme del Black Friday i el Cyber Monday
En l’edició de 2021 es van arreplegar més de 600.000 euros destinats a 253 projectes solidaris
Després de la setmana de consumisme del Black Friday i el Cyber Monday, arriba un moviment global solidari que promou una societat i una ciutadania orientada a la cooperació i l’ajuda mútua, les donacions i el voluntariat. Es tracta del Giving Tuesday, present en més de huitanta països, que enguany celebra la seua huitena edició.
A Espanya, l'any passat es van arreplegar 618.061 euros en donacions en només un dia, destinats a 253 projectes de diverses fundacions, especialment les dedicades a la infància, l’exclusió social o la recerca.
Enguany es fa una crida especial a la solidaritat amb els més vulnerables davant l'augment de la pobresa per la pujada de preus dels productes bàsics de la vida, com el menjar i la llum. De fet, segons la plataforma organitzadora, davant la crisi humanitària derivada de la guerra d'Ucraïna s’han recaptat vora 44 milions d'euros en donacions de més de 600.000 persones. De mitjana, cada persona ha donat 62 euros, un 86% més que en 2021.
Giving Tuesday ha destacat la resposta de la societat espanyola en els últims anys a emergències com la covid, el volcà de La Palma i el conflicte d’Ucraïna, i ha convidat a continuar donant suport a ONG, fundacions, hospitals, centres de recerca i organitzacions socials, en línia amb els últims set anys.
Aquesta iniciativa és possible a Espanya gràcies al suport d'Acnur, l’Associació Espanyola de Fundacions, Anesvad, la Creu Roja Espanyola, Educo, la Fundació Josep Carreras contra la Leucèmia, El Meu Gra de Sorra i l’Hospital Vall d'Hebron com a entitats promotores, juntament amb el suport de Salesforce i StockCrowd.