La Generalitat obri expedient informatiu a El Corte Inglés per la campanya que "estereotipa" les dones

L'empresa diu que el seu objectiu era "retre un homenatge a les mares" i considera que no donen una visió "estereotipada".

Cartell promocional de la campanya del Dia de la Mare
Cartell promocional de la campanya del Dia de la Mare

La Direcció General de Comerç i Consum ha iniciat aquest dilluns actuacions prèvies a l'obertura d'un expedient sancionador contra El Corte Inglés per la campanya publicitària que va organitzar amb motiu del Dia de la Mare, que se celebrava aquest diumenge. L'organisme, depenent de la Conselleria d'Economia, considera que l'anunci pot "fomentar l'estereotip de mare que resigna a les dones a complir amb el paper de ‘bona mare’, basat en l'entrega, per damunt de la resta d'identitats".

L'escrit que arreplega les actuacions demana així als grans magatzems que aporten informació sobre la campanya per tal de "valorar la possible qualificació com a infracció de les normes de protecció de les persones consumidores". En un dels cartells s'acompanyava la imatge d'una dona amb la frase: "97% entregada, 3% egoisme, 0% queixes. 100% mare". En un altre es llegia: "50% paciència, 50% compromesa, 0% tint. 100% mare". 

Les accions han començat per una queixa que la Secretaria Autonòmica d'Inclusió i Igualtat ha fet arribar a Comerç. En ella li demana que analitze les possibles conseqüències de la publicitat. Després de rebre l'escrit, l'entitat requereix a El Corte Inglés la informació sobre la campanya, que, segons recorda, ha tingut una "amplia repercussió negativa" en diversos sectors de la societat. Per al director general de Comerç, Natxo Costa, estem davant d'una campanya més pròpia del "segle XIX" que del XXI, tot i que insta a esperar a les al·legacions que puga presentar la companyia. 

La petició de Comerç es basa en normatives com ara la Llei 34/1988, de l'11 de novembre, General de Publicitat, que estableix que és "il·lícita" la publicitat que atempte contra la dignitat de la persona o vulnere els valors i drets reconeguts en la Constitució. 

L'empresa pretenia "homenatjar les mares"

El Corte Inglés ha indicat, davant l'obertura d'un expedient sancionador, que la campanya va ser dissenyada per a "retre un homenatge a les mares que, a més de ser-ho, no s'obliden de ser dones, treballadores, responsables i compromeses amb la societat".

A més, l'empresa considera que no donen una visió "estereotipada" de les dones, tal com ha apuntat la Generalitat. 

També et pot interessar