La Generalitat licita els viaductes del Mascarat i de l'Algar del Tram Dénia-Alacant

Les obres conclouran la modernització de la Línia 9 del tramvia

Disseny de com quedarà un dels viaductes una vegada acabat
Disseny de com quedarà un dels viaductes, una vegada acabat / GVA

La Generalitat ha licitat la construcció dels nous viaductes del Mascarat i de l'Algar de la Línia 9 del Tram d'Alacant (Benidorm-Dénia), que sumen un pressupost inicial superior a 17 milions d'euros, IVA inclòs. Aquesta actuació, igual com la resta que s'executen en la Línia 9, està finançada per la Unió Europea i servirà per a concloure la modernització de la Línia 9 del Tram d'Alacant, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Els treballs al Mascarat —amb una partida inicial de 7.902.406,59 euros, IVA inclòs, i un termini d'execució de nou mesos— suposaran substituir el viaducte actual per un més modern i adequat a la xarxa del Tram d'Alacant de característiques similars. Quant al viaducte de l’Algar, té una inversió de licitació de 9.211.482,34 euros, IVA inclòs, i tindrà un termini d'execució de 14 mesos. Estan previstes la variant de traçat i la construcció d'un pont paral·lel a l'existent, de tal manera que l'actual viaducte de l’Algar es mantinga com a passarel·la per a vianants, tal com estableix la fitxa de catalogació de bé de rellevància local.

D'altra banda, les obres del nou viaducte del Quisi, també finançades amb fons europeus, segueixen el calendari previst, una vegada iniciades les obres l'agost del 2022. Es preveu que els treballs —adjudicats per 9.857.534 euros a l'UTE FCC Construcción SA - CHM Obras e Infraestructuras SA— s'acaben a l'estiu i permetran instal·lar un nou viaducte pròxim a l'actual, situat també damunt del barranc del Quisi, aigües avall de l'existent, amb una alineació obliqua respecte a l'anterior i una llargària de 370 metres.

L'actual viaducte del Quisi el van construir entre els anys 1913 i 1915, com a part de la línia que enllaça Alacant i Dénia. Les obres de rehabilitació fetes per FGV en aquest tram han permés que continue obert a la circulació dels actuals trens dièsel. No obstant això, ha sigut necessari plantejar una variant de nova construcció com a part fonamental del pla de modernització d'aquesta línia.

Les inversions executades i previstes entre Benidorm i Dénia preveuen renovar la via, adequar els viaductes, ponts i talussos, millorar el material mòbil i també les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia.

També et pot interessar

stats