La Generalitat impulsa un pla per a coordinar les ajudes europees per a digitalitzar l'administració local

La primera convocatòria destinarà 92,7 milions d'euros als municipis amb més de 50.000 habitants

Imatge d'arxiu d'una oficina pública
Imatge d'arxiu d'una oficina pública

La Generalitat Valenciana pretén facilitar a l'àmbit local l'accés a les ajudes europees contemplades dins dels fons Next Generation per a digitalitzar l'administració local. Així ho ha anunciat el director general d'Administració Local, Toni Such, qui ha assegurat que la creació de la comissió que coordine el pla respon a l'interés de la Generalitat d'aconseguir una gestió més eficaç de les ajudes i que “cap municipi quede arrere”.

En concret, la comissió es conforma per les diputacions provincials d'Alacant, Castelló i València; la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i el Consell, i s'ocuparà de coordinar les estratègies a seguir, atendrà les necessitats dels diferents municipis, donarà suport en la presentació de projectes i durà a terme una labor d'acompanyament per a accedir als fons europeus per tal de donar resposta a les mancances i insuficiències que puguen presentar els municipis.

En aquest sentit, Such ha animat els ajuntaments a sol·licitar les ajudes a la digitalització i modernització de l'administració local, la primera convocatòria de les quals s'obrirà en pròximes setmanes i en la qual es preveu destinar 92,7 milions d'euros.

Cal tindre en compte que en aquesta primera convocatòria podran presentar-se municipis de més de 50.000 habitants. Així mateix, el director general ha assenyalat que durant el primer trimestre de 2022 s'obrirà una nova convocatòria dotada amb prop de 400 milions d'euros procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, a la qual podran acollir-se tots els municipis i en la qual les diputacions provincials “tindran una labor fonamental”.

També et pot interessar