La Generalitat executarà al 2019 la fase prèvia del bulevard de la Plana

El projecte aspira a resoldre la congestió del trànsit i habilitar un carril ciclovianant entre Castelló, Almassora i Vila-real.

La Generalitat executarà al 2019 la fase prèvia del bulevard de la Plana
La Generalitat executarà al 2019 la fase prèvia del bulevard de la Plana

La Generalitat s'ha proposat com a objectiu “executar el 2019 tota la fase prèvia del bulevard de la Plana que afecta el tram de Castelló”, per a la qual invertirà un milió d'euros, segons ha explicat aquest dilluns la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador.

Salvador ha fet aquestes declaracions en una visita a les obres del bulevard, un projecte de 35 milions que vol transformar l'antiga carretera nacional N-340 en una via urbana “adaptada a les necessitats del segle XXI”. La nova connexió aspira a resoldre la congestió del trànsit i connectar la capital de la Plana amb Almassora i Vila-real, segons ha recordat Salvador.

El primer tram del bulevard, que discorre entre les proximitats dels centres comercials la Salera i Estepark, té un pressupost de 330.000 euros i preveu la construcció d'una glorieta i un carril bici de 600 metres al costat oest de la via.  

El 5 de desembre està previst que finalitzen les obres de la rotonda del carrer del Riu Xúquer amb l'avinguda d’Enric Gimeno i, passades les festes de Nadal, es preveu adequar la rotonda de la ronda sud amb l'avinguda d’Enrique Gimeno, així com la prolongació del carril bici. 

En una segona fase s'habilitarà un carril per a bicicletes i vianants de 800 metres, que connectarà amb el que ja existeix a l'alçada del parc comercial Estepark.

Una tercera intervenció ampliarà i connectarà el carril ciclovianant entre Castelló i Almassora amb un nou tram de 900 metres. 

Salvador ha afegit que una vegada estiguen acabats els tres trams, la Generalitat espera arribar a un acord amb el Ministeri de Foment per a convertir aquest bulevard “en un vial on puguen circular no solament els cotxes, sinó també els veïns d'Almassora, Vila-real i Castelló utilitzant la bicicleta o caminant”.

També et pot interessar

stats