Els futurs mestres es formaran en inclusió i diversitat afectiva i sexual
Qualsevol títol universitari oficial que habilite per a l'ensenyament en primària haurà d'incloure aquestes competències en forma de mòduls de sis crèdits
Els futurs mestres de primària es formaran en inclusió educativa i atenció a la diversitat amb un "enfocament d'igualtat de gènere a través de la coeducació, fomentant la igualtat efectiva de dones i homes, la prevenció de la violència de gènere i el respecte a la diversitat afectiva i sexual".
Segons figura en el projecte d'orde del Ministeri d'Universitats, serà a partir del curs 2025-26 quan l'estructura bàsica de qualsevol títol universitari oficial que habilite per a l'ensenyament en aquests trams d'edat haurà d'incloure competències noves com aquestes en forma de mòduls de sis crèdits.
Així, hi haurà un mòdul destinat a adquirir "habilitats personals i interpersonals" en el si de la comunitat educativa amb l'objectiu, per exemple, de "fomentar la convivència a l'aula i fora d'ella, implementant estratègies de gestió i resolució de conflictes per a abordar problemes de disciplina i contribuir a la resolució eficaç".
Un altre promourà "el respecte per la diversitat en totes les seues formes (personal, familiar, social, cultural, ecològica...)", el disseny i la regulació d'espais d'aprenentatge en aquesta classe de context i la identificació d'obstacles per a l'aprenentatge per tal d'oferir una resposta adequada.
Sota l'epígraf gènere i educació, un dels mòduls ajudarà a "identificar els elements socials constructors dels gèneres" per a afavorir el seu reconeixement i respecte a les aules.