Els futurs mestres es formaran en inclusió i diversitat afectiva i sexual

Qualsevol títol universitari oficial que habilite per a l'ensenyament en primària haurà d'incloure aquestes competències en forma de mòduls de sis crèdits

Un aula amb alumnes de primària, en una imatge d'arxiu
Un aula amb alumnes de primària, en una imatge d'arxiu / À Punt NTC

Els futurs mestres de primària es formaran en inclusió educativa i atenció a la diversitat amb un "enfocament d'igualtat de gènere a través de la coeducació, fomentant la igualtat efectiva de dones i homes, la prevenció de la violència de gènere i el respecte a la diversitat afectiva i sexual".

Segons figura en el projecte d'orde del Ministeri d'Universitats, serà a partir del curs 2025-26 quan l'estructura bàsica de qualsevol títol universitari oficial que habilite per a l'ensenyament en aquests trams d'edat haurà d'incloure competències noves com aquestes en forma de mòduls de sis crèdits.

Així, hi haurà un mòdul destinat a adquirir "habilitats personals i interpersonals" en el si de la comunitat educativa amb l'objectiu, per exemple, de "fomentar la convivència a l'aula i fora d'ella, implementant estratègies de gestió i resolució de conflictes per a abordar problemes de disciplina i contribuir a la resolució eficaç".

Un altre promourà "el respecte per la diversitat en totes les seues formes (personal, familiar, social, cultural, ecològica...)", el disseny i la regulació d'espais d'aprenentatge en aquesta classe de context i la identificació d'obstacles per a l'aprenentatge per tal d'oferir una resposta adequada.

Sota l'epígraf gènere i educació, un dels mòduls ajudarà a "identificar els elements socials constructors dels gèneres" per a afavorir el seu reconeixement i respecte a les aules.

També et pot interessar

stats