‘’Fruites de disseny’’, el valor del disseny gràfic vinculat a les taronges valencianes

La mostra arreplega 250 papers de seda, 120 caixes i 360 etiquetes de les marques de fruita 

L’exposició ‘’Fruites de disseny’’ posa en valor el disseny gràfic de les taronges valencianes
14 de juny 2022 - 18:26

L’exposició ‘’Fruites de disseny" arriba al barri del Carme de València fins al setembre d’enguany. L’objectiu d’aquesta exposició és realçar el disseny gràfic valencià que es va crear durant l’inici de l’exportació de taronges a l'estranger el 1948. Papers de seda, caixes, etiquetes dels anys cinquanta del segle passat són les joies protagonistes d’aquesta exposició.

La funció que feien i segueixen fent aquests elements de la mostra, eren per a diferenciar unes taronges d’altres. ‘’Va ser l’inici d’una gran exportació de taronges i hi havia molts mercats de subhastes en altres països, però les taronges eren totes iguals i algú va decidir posar-los marques’’, assenyala Florencia Grassi, col·leccionista i comissària de l’exposició.

Nelly, Élite i Mon Chery són algunes d'aquestes marques que van ajudar a impulsar el disseny. ‘’Fa més de dos-cents anys que es va inventar el brànding, el disseny gràfic, creant marques per fer les empreses més competitives i que pogueren exportar fora'', exposa Xavi Calvo, director de València Capital Mundial del Disseny.

Tipografies, estampacions o colors vius i cridaners al servei de la indústria. Ara la mostra "Fruites de disseny" recull 250 papers de seda, 120 caixes i 360 etiquetes de les marques de fruita des dels anys cinquanta fins a l’actualitat. ‘’Els noms són molt cridaners i frescos i en conseqüència el disseny gràfic també’’, diu Leandro Lattes, col·leccionista i comissari de l’exposició.

També et pot interessar