Forta presència policial a la platja d'El Trampolín de Ceuta per a tornar a desallotjar un miler de migrants que han passat la nit
El govern espanyol veu factible el trasllat de 500 xiquetes a la Península "en poques setmanes"
Una forta dotació policial acompanya des de primera hora d'este divendres membres de l'empresa encarregada de la neteja de la platja d'El Trampolí de Ceuta, on centenars d'immigrants han passat la nit en assentaments. Així es reprenen les tasques d'endreçar el lloc, ja que va caldre suspendre-les este dijous pel retorn de part dels milers de persones desallotjades. La intenció de les forces de seguretat és, segons informa EFE, desallotjar els més de mil migrants que es trobaven novament concentrats en eixa zona després d'haver sigut desallotjats este dijous.
En principi es va especular que havien tornat per a recollir algunes pertinences com a documentació o telèfons mòbils. No obstant això, esta possibilitat es va evaporar pocs minuts després, quan el grup va comenaçar, de nou, a instal·lar les seues tendes i assentaments en El Trampolín amb la intenció de quedar-s'hi.
En eixe moment, la Ciutat Autònoma va donar l'orde de desactivar el dispositiu de neteja, fins que no estiguera garantida la seguretat dels operaris.
Este divendres l'estampa és distinta i els servicis de neteja estan fent les labors d'higienització de la zona, mentre que agents de la Policia Nacional escorten un batalló de netejadors.
Les autoritats dividixen els migrants en grups en funció de la procedència
Els immigrants han sigut dividits en dos col·lectius: subsaharians, provinents de països amb risc alt i més proclius per tant a resolucions favorables d'asil, i els magrebins. Estos, en la seua majoria marroquins, pertanyen a un país del qual només s'admeten entorn del 5% de les sol·licituds d'asil. És d'esperar, doncs, que en els pròxims dies arriben les primeres ordes d'expulsió.
El Govern creu factible el trasllat de 500 xiquetes a la Península "en poques setmanes"
El secretari d'Estat Joventut i Infància, Rubén Pérez Correa, ha considerat "factible" dur a terme "en un termini de poques setmanes" el trasllat de 500 xiquetes migrants no acompanyades des de Ceuta a la Península i, per a això, confia en la "voluntat" del Govern de la ciutat autònoma.
Ho ha dit en declaracions a RNE, en les quals ha xifrat en 1.400 els menors que estan pernoctant en els recursos de la ciutat autònoma, però ha assegurat que "efectivament, n'hi ha molts més al carrer, encara sense ressenya ni afiliació".
Així, ha reconegut que hi ha menors que escapen dels dispositius policials perquè pensen que seran retornats i altres amagats en cases de familiars o coneguts, fonamentalment xiquetes, que podrien haver arribat abans del "salt migratori" del passat dia 30 de juliol.
Pérez Correa ha restat importància a les declaracions del president de Ceuta, Jesús Vivas, en les quals assegurava no tindre constància d'eixe trasllat, que ha circumscrit al context polític, i ha afirmat que el seu Departament porta des d'esta setmana treballant-hi amb les autoritats de Ceuta.
"Puc assegurar que han traslladat eixa proposta no sols a consellers del Govern ceutí, sinó també al seu propi president", ha indicat el secretari d'Estat, que ha considerat que el que vol dir Vivas és que "no té una proposta concreta".