La formació de la mare, el factor més influent en el desenvolupament cognitiu de la infància
Això es desprén d'un estudi realitzat per la Universitat de València sobre més de 500 xiquets.
Els factors que més influeixen en el desenvolupament cognitiu de la infància són el nivell formatiu de la mare i la classe social del pare. Així es desprén d'un estudi de la Universitat de València, elaborat juntament amb altres institucions espanyoles.
L'estudi, realitzat sobre 525 menors de 5 i 6 anys de València, s'ha publicat en la revista Gaceta Sanitaria i presenta la influència de les desigualtats socials des d'una perspectiva de gènere.
Com a novetat, l'equip investigador ha examinat el desenvolupament cognitiu de xiquets i xiquetes atenent de manera separada les característiques de la mare i del pare i considerant els diferents rols de gènere.
Entre les conclusions també destaca que l'edat i la intel·ligència de la mare són factors clau per al desenvolupament cognitiu i que les xiquetes obtenen millors puntuacions que els xiquets, així com que els participants de més edat aconsegueixen millors resultats.
En la investigació han participat la Universitat de València, Fisabio, la Universitat Jaume I, Ciberesp i la Xarxa d'Investigació en Serveis de Salut en Malalties Cròniques.