Foment aprova l'ampliació de la V-21 del tram Carraixet-València i ordena les expropiacions

La plataforma Per l'Horta rebutja aquesta actuació perquè diu que implicarà la destrucció de 80.000 m² d'horta i tres habitatges tradicionals.

El projecte, aprovat pel govern central, contempla l'ampliació de la V-21 de dos a tres carrils

El Ministeri de Foment ha aprovat de forma definitiva l'expedient d'informació pública del projecte modificat de les obres d'ampliació a tres carrils del tram Carraixet-València de l'autovia V-21. D'aquesta manera ha ordenat l'inici del procés d'expropiació forçosa dels terrenys necessaris per a l'execució de les obres.

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i contra ella es pot presentar recurs de reposició davant del ministre del departament o recurs contenciós administratiu davant de l'Audiència Nacional. El termini per a aquests recursos és d'un i dos mesos respectivament.

L'ampliació de la V-21 ha sigut rebutjada per la plataforma Per l'Horta, que considera que implicarà la destrucció de 80.000 m² d'horta a València i Alboraia i tres habitatges tradicionals. 

Aquest col·lectiu reclama apostar per un nou model basat en la mobilitat sostenible i que el Ministeri de Foment renuncie a noves inversions a favor del cotxe, tant en els accessos com a l'interior de la ciutat.

Lluís Fontelles, membre de la plataforma Per l'Horta i propietari afectat, ha dit a la ràdio d'À Punt que es "consuma la desfeta d'un model continuista depredador del territori, que continuarà injectant trànsit a la ciutat i que no ha estudiat cap proposta d'alternativa a la mobilitat". 

És per això, que Fontelles ha indicat que ara només els queda recórrer judicialment "pel que fa a les expropiacions i els interessos particulars, perquè el procediment contra el projecte com a tal ja no té cabuda perquè està aprovat". 

També et pot interessar

stats