La fiscalia demana més contundència als policies locals davant dels atropellaments amb patinets elèctrics
Els patinets elèctrics han estat implicats en 273 accidents en 44 ciutats espanyoles durant el 2018.
El fiscal coordinador de Seguretat Viària, Bartolomé Vargas, ha enviat hui un ofici a totes les policies locals d'Espanya perquè precisen la investigació d'atropellaments originats per patinets elèctrics a les ciutats i també pel trànsit de ciclistes. "Hi ha la idea que el patinet és un joguet, però no només és un joguet, sinó que obliga a responsabilitats molt rellevants", ha lamentat el fiscal.
Els patinets elèctrics han estat implicats en 273 accidents amb lesions a vianants en 44 ciutats espanyoles durant el 2018; i en 203 hi hauria, en principi, una responsabilitat del patinador, segons dades de la fiscalia. A més, fins al moment hi ha confirmades dues morts per aquests accidents.
"És una xifra rellevant per a parar-li atenció", ha posat de manifest el fiscal, que ha presentat dades relacionades amb la sinistralitat viària de col·lectius vulnerables, entre els quals s'inclouen els nous patinets elèctrics. A més, ha donat a conéixer les instruccions de la fiscalia orientades perquè les policies locals puguen fer front a la sinistralitat viària urbana.
Principals causes dels accidents
Segons els informes remesos per les policies locals, els accidents "es deuen, entre altres causes, a la falta de control sobre les possibles eficiències o deficiències tècniques del vehicle, i també a la velocitat del patinet en relació a les circumstàncies del trànsit".
També influeixen "la seua irrupció sobtada i sense control en la via o el fet de travessar la calçada en roig per als vianants". A més, subratllen "la dificultat de convivència en els carrils bici amb els ciclistes, i també amb els vianants i els vehicles de motor".