La fiscalia demana centres públics específics per a tractar menors agressors sexuals
La memòria de la fiscalia destaca que els delictes contra la llibertat sexual augmenten un 1,6% i els de tortura i contra la integritat moral, un 24%.
El fiscal superior de la Comunitat Valenciana, Antonio Montabes, ha destacat que en 2017 els delictes contra la llibertat sexual han pujat un 1,6% i molts dels agressors eren menors d'edat, un fet, que considera “preocupant”. De fet, per aquesta raó, ha reclamat centres públics especialitzats per al seu tractament.
Així ho ha manifestat en la seua compareixença davant la comissió de les Corts per a presentar la Memòria de la Fiscalia de la Comunitat Valenciana de 2017. Segons la memòria, els delictes de tortura i contra la integritat moral, la majoria per assetjament laboral i tracte denigrant, hi han crescut un 24%.
Per contra, han baixat els delictes contra el patrimoni (22%), relacions familiars (14%), homicidi (12%) i lesions (1%).
Montabes, que s'ha acomiadat perquè el seu mandat acaba aquesta setmana, ha reconegut millores tant en personal, com en infraestructures i seus i en mitjans tecnològics. No obstant això, ha advertit que “no són suficients”.
Més llegit
-
Retencions quilomètriques al 'bypass' per dos accidents, un en cada sentit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Les pluges intenses provoquen inundacions puntuals a l’Horta Sud i la Ribera
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Últimes precipitacions de la segona borrasca de la setmana