La Fiscalia de Catalunya obri diligències per a investigar el pagament de la seu d'Acció Cultural a València
Ciutadans va denunciar davant la fiscalia que el govern català havia destinat més de deu milions d'euros a l'entitat.
La Fiscalia Superior de Catalunya obri diligències per a investigar el pagament de la seu d'Acció Cultural a València per part de la Generalitat de Catalunya.
Els cap de llista de Ciutadans Toni Cantó i Fernando Giner van presentar una denúncia davant aquest organisme al principi de març perquè s’investigaren el més de deu milions d'euros que el govern català hauria destinat a Acció Cultural. Aquest matí Toni Cantó ha mostrat la seua satisfacció per la decisió de la Fiscalia d'obrir diligències arran de la seua denúncia.
A més, la formació també va posar en coneixement de la fiscalia un pagament de més de 6,6 milions d'euros en concepte de despeses derivades de la hipoteca de l'edifici El Siglo, que allotja l'entitat al centre de València. Ciutadans denuncia que amb aquestes subvencions es podria haver comés un delicte de frau, ja que s'haurien adjudicat sense concurs públic.
Per aquesta raó, la fiscalia de Catalunya investigarà si hi ha cap irregularitat. La seu d'Acció Cultural està ubicada en un edifici històric al centre de València i té 3.500 metres distribuïts en tres plantes. Segons Ciutadans, la Generalitat de Catalunya va començar a fer quantioses aportacions des del 2008 en l'època del president Jordi Pujol per a pagar les despeses de la seu.
Més llegit
-
Ernesto Valverde, primera opció per a la banqueta del València
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
L’Imserso oferirà 7.447 places a 50 euros mentre els hotels valencians reclamen l’actualització de les tarifes
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella
-
El València destituïx Carlos Corberán i Ron Gourlay
-
Un vessament al riu Magre mata centenars de peixos i genera una gran bromera