FGV i la Unió de Consumidors llancen una campanya sobre el consum responsable d’aigua

Una de les recomanacions es dutxar-se en lloc de banyar-se, ja que cada persona podria estalviar 30.000 litres d’aigua a l’any.

S'aconsella tancar la clau de pas perquè la quantitat d’aigua per segon de les aixetes es reduïsca
S'aconsella tancar la clau de pas perquè la quantitat d’aigua per segon de les aixetes es reduïsca

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana col·laboren en una campanya per a impulsar un consum responsable d’aigua entre la ciutadania.

La campanya, amb el títol “Jo estalvie aigua, i tu?”, es concreta en una sèrie de recomanacions perquè qualsevol persona puga contribuir a reduir la quantitat d’aigua que utilitza i aconseguir un consum més responsable.

Entre les recomanacions destaquen la de dutxar-se en lloc de banyar-se, ja que cada persona estalviaria quasi 30.000 litres a l’any. A més, s’aconsella utilitzar electrodomèstics amb la càrrega completa, no utilitzar el vàter com a paperera, tancar l’aixeta mentre no s’utilitze, utilitzar mètodes ecològics per rentar el cotxe, no tirar oli per les canonades per no contaminar l’estat de l’aigua, tancar lleugerament la clau de pas de l’habitatge perquè la quantitat d’aigua per segon de les aixetes es reduïsca o reutilitzar l’aigua sempre que siga possible.

Aquesta acció es pot observar en més de 200 cartells distribuïts a l’interior dels trens de Metrovalencia i 80 cartells als trens de Tram d’Alacant, repartits entre les diferents línies.

FGV i la Unió de Consumidors pretenen mostrar amb aquesta campanya el seu “compromís” en la conscienciació social sobre l’ús dels recursos naturals i, en concret, la difusió de bones pràctiques en el consum “racional” i “responsable” de l’aigua.

També et pot interessar

stats