Famílies denuncien el tancament de l'únic centre especialitzat de TDAH a València
Els familiars de menors amb dèficit d'atenció i hiperactivitat protesten contra aquesta mesura, però la Conselleria de Sanitat aclareix que només es tracta d'un canvi d'ubicació
El 2013 va arrancar al Centre de Salut Pintor Stolz de València un projecte específic i pioner d'atenció a menors amb TDAH. Des d'aleshores, un equip format per quatre professionals atén més de 400 nous casos cada any, que alliberen d'aquest treball les unitats de salut mental i neuropediatria hospitalàries.
Però aquesta setmana les famílies dels menors amb TDAH han denunciat que es vulga desmantellar aquest centre, únic a València.
La Conselleria de Sanitat, per la seua part, nega que es vaja a suprimir el servei ni a reduir el personal d'atenció. Asseguren que és una reagrupació estratègica i serà l'Hospital General l'encarregat de continuar el seguiment i diagnòstic d'aquest trastorn mental.
Però les explicacions no convencen l'associació de pares, que recalquen que amb la pandèmia s'ha agreujat el problema i que la unitat de salut mental de l'hospital "està saturadíssima". A més, els canvis i adaptacions de la medicació infantil es produeixen molt sovint i amb la centralització del servei els afectats pensen que perdran qualitat assistencial.
Els familiars també denuncien que, més enllà d'aquesta unitat, la sanitat valenciana no té un protocol específic per a menors amb TDAH que coordine les conselleries d'Educació i Sanitat, com sí que el té amb els xiquets i xiquetes amb trastorn d'espectre autista (TEA).
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part