Facua denuncia Cabify a la Comunitat Valenciana

Considera que els seus usuaris estan en situació d'indefensió en cas d'irregularitats en el servei o si hi ha danys.

Facua denuncia Cabify a la Comunitat Valenciana
Facua denuncia Cabify a la Comunitat Valenciana

Facua-Consumidors en Acció ha denunciat Cabify a la Comunitat Valenciana i a quatre comunitats autònomes més en les quals opera. Considera que l'empresa vulnera la legislació de defensa dels consumidors i la que regula les agències de viatges.

L'associació de consumidors assenyala que les condicions contractuals de la filial espanyola de Cabify (Maxi Mobility Spain) posen els usuaris en una situació d’“absoluta indefensió” en cas d'irregularitats en els serveis contractats, com ara retard dels transportistes, càrrecs superiors als oferits o danys per accidents.

Així mateix, Facua explica que Cabify ha corregit aquesta setmana algunes de les “irregularitats” que li han comunicat però mantenen “les de major envergadura”, per la qual cosa els han denunciat a la Comunitat Valenciana, Andalusia, Catalunya, la Comunitat de Madrid i Galícia.

Opera a Espanya com a agència de viatges

Cabify té vehicles a Alacant, València, la Corunya, Barcelona, Madrid, Màlaga i Sevilla i adverteix en les seues “condicions generals d'ús” que opera a Espanya com a “agència de viatges”. Segons Facua, en l'apartat dedicat al “règim de garanties i de responsabilitat”, l'empresa afirma que “la prestació final del servei de transport quedarà a discreció del tercer transportista” i que “l'usuari renuncia i exonera Cabify de qualsevol obligació, reclamació o dany sorgit com a conseqüència de la relació amb el tercer transportista”.

Facua considera que amb aquestes pràctiques, la multinacional vulnera a Espanya tant la normativa de consum com la que regula les obligacions de les agències de viatges.

També et pot interessar