Facebook manté els anuncis polítics, però permetrà limitar-los
Es podran veure menys anuncis polítics i d’assumptes socials en Facebook i Instagram.
La xarxa social Facebook es manté ferma en la decisió de continuar permetent els anuncis polítics –a diferència d’alguns dels seus competidors com ara Twitter–, però facilitarà que arriben en menor mesura als usuaris.
Així, les noves eines permetran a la gent veure menys anuncis polítics i d’assumptes socials en Facebook i Instagram, si ho desitgen.
El moviment de la xarxa social més usada del món queda lluny de les peticions que li han arribat des de múltiples fronts durant els últims mesos. L’instaven a seguir la mateixa senda que Twitter i que prohibira per complet els anuncis de campanyes polítiques, o que fera com Google, i reduïra la seua capacitat de dirigir-se únicament a públics concrets.
La firma que dirigeix Mark Zuckerberg es troba sota la lupa de reguladors i de l’opinió pública des del paper que va exercir en les eleccions presidencials dels Estats Units de 2016, en què es va usar per a difondre informació falsa i influir en la campanya per part de pirates informàtics russos.
Aquest novembre torna a haver-hi eleccions presidencials als Estats Units, unes eleccions que s’espera que siguen tan crispades o més que els de fa quatre anys i en els quals les xarxes socials tindran una importància encara més gran