La companyia Facebook canvia de nom, es dirà Meta

La sensació de presencialitat i la realitat virtual marcaran la nova etapa

El director executiu de Facebook, Marc Zuckerberg, durant l'anunci
El director executiu de Facebook, Mark Zuckerberg, durant l'anunci

El director executiu de Facebook, Mark Zuckerberg, ha anunciat aquest dijous que la companyia canviarà de nom i passarà a dir-se Meta. Ho ha fet en la seua conferencia anual, on ha revelat el nou nom de l'empresa matriu, que englobarà Facebook, WhatsApp i Instagram. El conglomerat que agrupa diverses xarxes socials, entre elles la mateixa Facebook, la més gran del món, tindrà així nova marca. La xarxa social Facebook mantindrà el nom i coexistirà amb Instagram o Whatsapp. Totes dins de nova marca: Meta.

Zuckerberg ha assenyalat que veu el metavers com el següent capítol d'Internet, però també de l'empresa, que ja no s'identifica plenament amb el seu nom, Facebook, vinculat a la primera xarxa social que va desenvolupar.

Per això, ha anunciat les dues branques en les quals es dividiran, una que englobarà les aplicacions socials (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger) i una altra les plataformes del futur (Metaverse i Quest).

"A partir d'ara serem Metaverse primer, no Facebook primer", ha assegurat l'executiu durant l'acte de presentació.

Zuckerberg ha parlat sobre les diferents experiències que esperaran als usuaris del metavers, que seran possibles per la sensació de presencialitat, d'estar realment present amb la resta de persones en una sala virtual, i no sols davant una pantalla, com ocorre en l'actualitat.

Aquesta sensació de la presencialitat tindrà el suport d'una sèrie d'elements, com l'espai virtual, proveït per solucions com Horizon Home, Horizon World o Horizon Rooms; un avatar, que més que una imatge serà una representació vivent tridimensional de l'usuari, capaç de reproduir els seus gestos i expressions facials, i amb possibilitats de personalitzar; i elements per a decorar l'espai virtual.

Aquests elements seran la base de l'economia digital que Facebook planeja desenvolupar amb el metavers. Els creadors poden crear i vendre els seus ítems, que els usuaris podran comprar per a decorar els seus espais o personalitzar el seu avatar i compartir amb altres usuaris.

En aquest context, Zuckerberg ha destacat la importància d'interoperabilitat, que serà la característica que permetrà incorporar elements de l'exterior en el món virtual, o traure'ls. També serà important que aquest entorn siga segur, i per a això ha subratllat la necessitat que la privacitat i la seguretat acompanyen al desenvolupament del metavers des de l'inici, oferint opcions com el bloqueig d'usuaris o poder estar-hi només si volem.

Metaverse requerirà l'ús d'un casc de realitat virtual, que a més de permetre comunicar-se amb els altres, també s'usarà per als videojocs o per a fer exercici físic. Una altra opció serà l'ús d'ulleres de realitat augmentada, per exemple, per al treball, ja que poden desplegar davant els ulls de l'usuari un escriptori digital, amb la possibilitat d'interactuar amb models en 3D o mantindre reunions amb altres col·legues en forma d'holograma.

Zuckerberg ha defés que Metaverse serà beneficiós per a la societat, per a l'economia i per al medi ambient. Però ha destacat el paper que tindrà especialment en l'economia, amb l'ecosistema de creació de productes, serveis i experiències que permetrà crear.

Aquest ecosistema mantindrà l'enfocament que actualment té Facebook amb els creadors: oferir-los serveis i eines al menor cost, en comparació amb altres plataformes, com ha assenyalat el directiu. S'acompanyarà amb noves formes de propietat.

La interacció amb els objectes virtuals o la veu per a controlar l'entorn permetran fondre el món físic amb el digital. I per a això la companyia ha anunciat noves eines (SDK) perquè els desenvolupadors puguen treballar en les seues experiències de realitat mixta per al metavers. La comunitat Spark AR disposa ja de més de 600.000 creadors.

Metaverse és un projecte a llarg termini, però el seu desenvolupament dependrà d'un maquinari específic dissenyat a posta. En aquest sentit, la companyia ha avançat Project Cambria, que serà compatible amb els cascos Quest i permetrà reproduir en els avatars el contacte ocular i les expressions en temps real gràcies als sensors que integra. Aquest equip mostrarà la imatge en alta resolució i realitat mixta.

També ha esmentat el treball que estan realitzant en les seues primeres ulleres de realitat augmentada, que enfoquen des de dues perspectives: quanta tecnologia es pot introduir en unes ulleres estàndard i com es pot fer que aquesta tecnologia es miniaturitze prou perquè càpia. Això es deu a la quantitat de sensors i elements que hauran d'integrar sense sobrepassar els 5 mm de gruix.

Aquest maquinari s'acompanyarà de noves interfícies que detecten el moviment dels usuaris, no sols els seus gestos facials, per a recrear la interacció.

També et pot interessar