Els experts recomanen mesurar les quantitats i evitar les fartades a Nadal

Nutricionistes aconsellen fugir dels aperitius processats i de dolços per a les postres, i es pren alcohol, amb moderació

Els experts recomanen mesurar les quantitats i evitar les fartades a Nadal / À Punt NTC

Nadal és per a la majoria sinònim de gastronomia tradicional. Ara que és moment de planificar els menús, s’ha de parar atenció a alguns consells dels especialistes perquè ho fem de manera saludable.

Els plats que preparem els valencians i valencianes per Nadal són, en general, sans i saborosos, un motiu més per a afinar en les eleccions. “El marisc tant de closca com sense closca és molt sa. També l'aperitiu del camp com les amanides, tramussos, cogombrets en vinagre o olives. El producte és molt agraït de cara als aperitius, i també ompli”, explica el metge nutricionista Luis Bello Català.  

Cal mesurar les quantitats i evitar les fartades. I per a una bona digestió convé dinar verdura o peix en el cas de la nit de Nadal. Si l’excés és al migdia, una opció molt bona per a sopar és el iogurt, perquè té aminoàcids. 

I un ingredient fonamental és l'harmonia. “S’ajunten famílies, amb emocions tant positives com negatives. El dia de Nadal és el dia de més infarts en els hospitals espanyols, des de fa molts anys”, assegura Català. 

La fruita seca i la deshidratada són un complement idoni. Cal fugir dels aperitius processats i els dolços per a les postres, i si es pren alcohol, amb moderació. 

També et pot interessar