Els experts alerten sobre com evitar l’escolta activa dels assistents virtuals a les cases
Els dispositius acumulen dades de la nostra vida i han de tindre la configuració més segura
Els assistents virtuals són un habitant cada vegada més comú a les cases. Només en un any, una coneguda marca ha comptabilitzat més de 400 milions d'interaccions amb aquests aparells a les llars valencianes. La Comunitat Valenciana és, de fet, la quarta en utilització d’aquesta tecnologia, com per exemple Alexa, segons ha confirmat Andrés Pazos, responsable de negociacions d’Amazon Alexa a Espanya. “L’any passat hi va haver 66 milions d’interaccions” i l’ús domòtic ha sigut el més utilitzat.
Una presència creixent que, en tot cas, hem de saber com controlar perquè no afecte la nostra privacitat. Els assistents virtuals estan per a facilitar-nos la vida i saben de quasi tot, però els dispositius d’aquest tipus també acumulen detalls sobre la nostra vida d'acord amb les nostres consultes. “Són els que més informació recullen, com les nostres peticions, la música que escoltem, la ràdio que activem o el diari que consultem” ha advertit Ricard Martínez, professor de Dret Constitucional a la Universitat de València.
“Aquestes empreses tenen l'obligació ineludible de ser transparents i de contar-nos què faran amb les dades, quines són les seues polítiques d’ús i oferir-nos la confiança que el recurs és segur” ha remarcat Martínez. Els aparells, per tant, han de tindre per defecte la configuració més segura. “Si la seua funció és activar-se quan els cridem, la resta del temps no es poden escoltar ni poden agafar informació” ha assegurat l’expert.
Més llegit
-
El Suprem confirma tres anys de presó per a l'expresident de Múrcia Pedro Antonio Sánchez
-
Un avió aterra d'emergència a Manises i provoca el desviament de cinc vols a l'aeroport d'Alacant-Elx
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
Un equip d'enginyers estudia el llit del Poio per a augmentar-ne la capacitat
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Reobri el Mercat Central amb 45 parades tancades després de l'incendi