Evitar la compra impulsiva i limitar el pressupost: recomanacions per al Black Friday

Els valencians i les valencianes tenen previst destinar una mitjana de 105 euros per a aquestes rebaixes.

Evitar la compra impulsiva i limitar el pressupost: recomanacions per al Black Friday
Evitar la compra impulsiva i limitar el pressupost: recomanacions per al Black Friday

Fer una llista planificada de necessitats, evitar les compres compulsives i analitzar les ofertes. Són algunes de les recomanacions que ha enumerat la Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana davant de la proximitat de les campanyes del Black Friday i del Ciber Monday, que enguany tenen lloc del 27 al 30 de novembre. Per a aquestes dates, els valencians i les valencianes tenen previst destinar una mitjana de 105 euros.

Els articles de tecnologia com smartwatches, mòbils, televisors, tauletes, bicicletes i articles relacionats per a la prevenció de la Covid-19 seran els més sol·licitats. Per franges d'edat, els més joves són els que tenen previst comprar més –un 46% així ho manifesten–, encara que amb un pressupost menor a la mitjana.

Aquestes són les recomanacions de la Unió de Consumidors:

  • Evitar la compra impulsiva, tant presencial com en línia, per molt “temptadores” que puguen resultar les ofertes.
  • Fer una llista planificada de les necessitats, tant personals com de regals per a comprar.
  • Limitar el pressupost de despesa, fixant-nos un màxim del que podem gastar.
  • Analitzar les ofertes i la seua publicitat, ja que “els enganys poden estar molt presents”.
  • No deixar-se portar només pel percentatge de descompte dels productes. Val més parar atenció al preu anterior del producte i al descompte en l'import.
  • Tindre sempre present que en les compres en línia el consumidor disposa de 14 dies per a desistir, penedir-se o tornar el producte comprat.
  • Saber diferenciar entre verdaderes ofertes de productes i enganys de les empreses per a desfer-se dels estocs d'articles dels magatzems.
  • En les compres online, val més optar per la targeta prepagament, targetes de crèdit limitat o PayPal, vigilant la seguretat de les pàgines web i evitant les transferències bancàries.
  • Les garanties dels productes són les mateixes de sempre, i així hem d'exigir-les.
  • Exigir en tot moment el respecte dels nostres drets com a consumidors i reclamar en cas que siga necessari.
També et pot interessar