Els estudiants de Medicina de la UA i de la UMH podran fer pràctiques als hospitals públics de la província
Tots dos convenis tindran una duració de quatre anys amb possible pròrroga de quatre més i la vigència dels acords s'ha ajustat a quatre cursos lectius, del 2025-2026 al 2028-2029

Els estudiants de Ciències de la Salut, inclosa Medicina, de la Universitat d'Alacant (UA) i de la Miguel Hernández (UMH) d'Elx podran fer les pràctiques clíniques als hospitals públics de la província, segons els convenis signats este divendres entre la Generalitat i les dos institucions acadèmiques.
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que, amb la signatura dels convenis que regulen les pràctiques d'estudiants de Ciències de la Salut, posen "a la seua disposició tots els recursos sanitaris docents del Sistema Valencià de Salut”. Mazón ha destacat que és “un model pioner a Espanya", pel qual s'han interessat Catalunya i Andalusia, que "garanteix un gran espai compartit de pràctiques a la Comunitat Valenciana adaptat a les necessitats de les diferents especialitats”.
Per part de les institucions acadèmiques, han rubricat el conveni la rectora de la Universitat d'Alacant, Amparo Navarro, i el rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, Juan José Ruiz.
En arribar al lloc de la signatura, a la Casa de les Bruixes, quan Mazón anava a entrar a l'edifici, l'ha rebut un grup de persones al crit de "dimissió".
Millor formació docent i clínica
Mazón ha indicat que este nou marc, sense deixar de complir la normativa estatal, “flexibilitza l'oferta de places i permet compartir hospitals entre diferents universitats” per a “millorar la qualitat assistencial dels pacients, que són els veritables protagonistes”. També ha posat en valor "l'impuls compartit" perquè els estudiants reben la millor formació docent i clínica.
Estos acords de col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i les universitats inclouen pràctiques curriculars clíniques i sanitàries i de salut pública en les titulacions oficials de grau i màster del centre universitari. A més, es regula la figura del personal col·laborador docent, l'associat i el vinculat, i desapareix l'exclusivitat de les universitats respecte a un hospital.
Es crea l'opció de "departaments preferents"
S'ha creat l'opció de departaments preferents, en els quals una universitat passa a disposar del 80% de les places i autoritza l'ús del 20% restant a la resta de centres de formació superior de Ciències de la Salut", ha avançat Mazón.
Així, la Miguel Hernández tindrà els departaments de salut Alacant - Hospital General, Alacant - Sant Joan, Elx - Hospital General i Elda, i els centres de salut pública d'Alacant, Elx i Elda.
D'altra banda, la Universitat d'Alacant tindrà els departaments de salut d'Alcoi, la Marina Baixa i Torrevella, i els centres de salut pública d'Elx, Alacant, Alcoi, Benidorm, Dénia i Oriola. Els departaments de salut Alacant - Hospital General, Alacant - Sant Joan i Elx - Hospital General no inclouran les pràctiques de Medicina, però sí les d'altres especialitats de Ciències de la Salut.
La UMH impartirà Infermeria a partir del pròxim curs amb huitanta places
Tots dos convenis tindran una duració de quatre anys amb possible pròrroga de quatre més i la vigència dels acords s'ha ajustat a quatre cursos lectius, del 2025-2026 al 2028-2029. Mazón ha confirmat que, des del pròxim curs, s'impartirà Infermeria en la UMH, amb huitanta places.
La rectora de la UA ha manifestat que amb este acord "la Universitat d'Alacant assegura les pràctiques clíniques de totes les titulacions en Ciències de la Salut" d'esta institució acadèmica en tots els hospitals de la província d'Alacant, que "s'han vist ampliats en el seu caràcter d'hospitals universitaris". Ha afirmat que "Alacant es convertirà en una província molt pionera en els estudis de salut".
Al seu torn, el rector de la UMH ha ressaltat que, amb la solució aportada, "els drets de tots els estudiants de la branca sanitària es mantindran, a plena satisfacció, amb la utilització adequada dels recursos públics com són els hospitals".