Espanya prohibix l'entrada al país als ministres israelians de Seguretat Nacional i Hisenda
El Consell de Ministres ha aprovat el paquet de mesures contra Israel davant del “genocidi” a Gaza, que inclou l’embargament d’armes

El govern central ha prohibit l'entrada a Espanya dels ministres israelians de Seguretat Nacional, Itamar Ben-Gvir, i d'Hisenda, Bezabel Smotrich, després que dilluns el govern de Benjamin Netanyahu vetara l'accés al país de la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, i la ministra d'Infància i Joventut, Sira Rego.
Esta mesura està inclosa en el paquet de nou iniciatives que ahir va anunciar el president de l’executiu espanyol, Pedro Sánchez, contra Israel davant del “genocidi” a Gaza i que precisament hui ha aprovat el Consell de Ministres. Entre les accions figura l'aprovació d'un decret llei per a formalitzar l'embargament d'armes a Israel, la prohibició d'entrada a Espanya als qui participen directament en el "genocidi" i un augment de la partida pressupostària destinada a l’ajuda humanitària i un reforç del finançament a la UNRWA.
Els dos ministres no podran entrar en territori espanyol, seran inclosos en el llistat de persones sancionades —en el qual ja hi ha alguns colons israelians— i també se’ls inclourà en el sistema d'informació Schengen, segons ha explicat el ministre d'Afers Estrangers, José Manuel Albares, en una roda de premsa a la Moncloa, després del Consell de Ministres.
Estes accions, ha subratllat Albares, demostren que Espanya és el país del món “que des de lluny” més està fent per Palestina, pels civils de Gaza, per la pau i pel dret internacional.