Esborrar correus electrònics per a salvar el planeta

Cada correu electrònic que guardem genera deu grams de diòxid de carboni a l’any, una xifra gens menyspreable en un planeta amb 4.000 milions d’internautes.

Esborrar correus electrònics per a salvar el planeta
Esborrar correus electrònics per a salvar el planeta

Quants correus electrònics té la teua safata d’entrada? Pot semblar una qüestió trivial més relacionada amb l’organització personal, però té més importància del que es puga pensar. Conservar un correu en el nostre compte genera deu grams de diòxid de carboni a l’any, una xifra aparentment menuda, però no tant si pensem que a tot el planeta hi ha quatre mil milions d’internautes.

I com és possible aquest impacte? Per la quantitat d’energia que es necessita per a emmagatzemar aquestes dades. Només el refredament del servidor ja suposa el quaranta per cent de l’energia que es necessita per a conservar un correu electrònic. Una altra dada que pot resultar aclaridora: una empresa de cent treballadors pot generar a l’any 13,6 tones de diòxid de carboni només amb els correus guardats.

L’anomenada pol·lució digital és més transcendent per a la reducció de la petjada de carboni que la que provoquen els avions. Una tasca tan senzilla com acostumar-se a esborrar els correus electrònics que ja s’han llegit pot suposar no només una acció que ens ajude a organitzar la nostra rutina diària, sinó també a fer del nostre planeta una llar més sostenible.

Plantar arbres buscant per internet

L’acció diària de buscar coses per internet pot ser profitosa per al planeta. El cercador Ecosia dedica un huitanta per cent dels seus ingressos a plantar arbres. Només cal entrar a Ecosia.org per a afegir una extensió al cercador i poder emprar-lo. Amb cada cerca feta es contribueix a augmentar la presència d’arbres al planeta.

Des d'Ecosia publiquen informes financers mensuals per a saber on van a parar els seus ingressos per a assenyalar la seua transparència, els seus servidors empren energia cent per cent renovable i, a més, indiquen que no venen la informació de les cerques ni a tercers ni a agències publicitàries, no es creen perfils personalitzats per usuari i l’historial de cerques s’esborra cada setmana.

També et pot interessar