ENTREVISTA | El president de l'APV exigeix que València aparega en el mapa de xarxes transeuropeu

Diu que "aquest aïllament no es correspon amb la realitat" i suposa una pèrdua de competitivitat i d'inversions.

ENTREVISTA | El president de l\'APV exigeix que València aparega en el mapa de xarxes transeuropeu
ENTREVISTA | El president de l'APV exigeix que València aparega en el mapa de xarxes transeuropeu

Aurelio Martínez, president de l'Autoritat Portuària de València (APV) ha parlat sobre l'exclusió de València de les xarxes ferroviàries transeuropees de la Unió Europea en Les notícies del matí. Després de conèixer la notícia divendres passat, Martínez critica dient que "ens han menyspreat, tot i que el port de València és el primer d’Espanya i del Mediterrani”.

El president de l'Autoritat Portuària ha explicat que la connexió del Corredor Mediterrani amb el Corredor Atlàntic, passant per Madrid, i la que uneix amb el Corredor Cantàbric, per Saragossa, ja estan fetes, però, si no apareixen  en el mapa, suposa “un aïllament que no es correspon amb la realitat" i per això demana que dibuixen València en el traçat transeuropeu perquè "la gent veja que València, juntament amb Madrid, és el principal node en el flux de mercaderies i persones."

Com assenyala Aurelio Martínez, no estar en el mapa té un efecte psicològic perquè els empresaris i inversors demanden bones connexions i "si no apareix València en la xarxa transeuropea de transports, perdrem competitivitat i inversions". També ha aclarit que no demanen diners, sinó que pretenen que els dibuixen en el mapa sense desconsiderar la resta de corredors. 

Accés nord del port de València

Martínez ha reivindicat també la necessitat de l'ampliació nord del port que necessita una nova entrada. “L’accés nord és absolutament imprescindible, ja que entren i ixen vora 6.000 camions al dia i, en cas d’accident, es col·lapsa", assegura. Precisament, ha destacat que confia traure el concurs de l'ampliació abans que acabe l'any, tot i que ha advertit que és una obra de grans dimensions, de més de 1.000 milions d'euros i que pot tardar entre 6 i 7 anys en realitzar-se.

Sobre el port de Sagunt, el president de l'APV ha dit que "és un port amb un futur espectacular i, donat que el desenvolupament de València s’estén cap al nord perquè hi ha terrenys, les instal·lacions portuàries de Sagunt jugaran un paper clau sobretot si no es pot comptar amb l’accés nord del port de València".

També et pot interessar

stats