Emergències adapta l'atenció telefònica del 112 per a persones operades de laringe

Els usuaris que ho necessiten podran comunicar la incidència mitjançant l'enviament d'un SMS, que s'integrarà en el sistema del 112

Les persones operades de laringe podran comunicar-se amb el 112 a través de missatges
Les persones operades de laringe podran comunicar-se amb el 112 a través de missatges / À Punt NTC

L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) facilitarà l'atenció en el telèfon únic d'emergències 112 a persones operades de laringe amb l'adaptació dels seus protocols operatius, perquè en lloc de telefonar puguen enviar un missatge de text.

El nou procediment es posa en marxa amb la col·laboració de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, amb la qual l'AVSRE ha signat un conveni en la seu de Castelló de la Plana. El conveni s'aplicarà a qualsevol ciutadà o ciutadana que ho necessite a la Comunitat Valenciana, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Aquesta adequació es produeix amb l'objectiu de superar les dificultats de comunicació oral que sovint presenten aquestes persones. Emergències ha activat un número de telèfon mòbil específic a la disposició de l'associació on els usuaris que el necessiten podran comunicar qualsevol incidència mitjançant l'enviament d'un SMS que s'integrarà en el sistema del 112.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha assenyalat que aquest sistema "naix amb la finalitat de tombar barreres i fer més accessible el telèfon únic d'emergències, per a atendre amb eficàcia i eficiència també persones que necessiten altres canals de comunicació adaptats a les seues capacitats".