Elx nomena fill predilecte el microbiòleg Francis Mojica

Les seues troballes han permés desenvolupar un sistema ràpid i senzill per a editar l’ADN que pot ser clau en el tractament de les malalties incurables.

El microbiòleg de la Universitat d'Alacant, Francis Mojica

Elx ha nomenat fill predilecte de la ciutat el microbiòleg Francis Mojica. El seu descobriment de seqüències de l’ADN repetides en microorganismes va obrir les portes a un nou sistema d’edició genètica que permetrà buscar solucions a malalties fins ara intractables.

El professor de la Universitat d’Alacant ha obtingut reconeixements com ara d’Albany als Estats Units, o la Distinció al Mèrit Científic de la Generalitat. A més, Francis Mojica és una constant en les travesses per als Nobel de Medicina o Química.

Mojica estudiava els motius de la supervivència d’uns microbis en les salines de Santa Pola quan va descobrir la repetició de fragments en l’ADN que va anomenar CRISPR. Es tractava de records de virus que evitaven que aquells bacteris es contagiaren. A partir del descobriment, dues investigadores van trobar una manera més ràpida i senzilla de tallar fragments de l’ADN. Una tècnica d’edició genètica que pot ser clau en un futur en la medicina.