Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica

La Conselleria aposta perquè les tasques reforcen les competències clau dels sabers bàsics i incloguen materials en diferents suports quan l’activitat lectiva es cancel·le més de tres dies

La pluja dificulta la circulació a Gandia
Una imatge d'una rotonda de Gandia durant el temporal de fa unes setmanes / À Punt NTC

Activitats preparades pel professorat i que es traslladen a l’alumnat a través de plataformes com el Teams o Web Família. És una de les propostes que ha inclòs la Conselleria d'Educació en el protocol d'actuació que ha elaborat per a quan es tanquen els centres educatius per una alerta meteorològica, com va passar fa tan sols unes setmanes. Així, des d’este departament de la Generalitat advoquen perquè el professorat dels centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional prepare “activitats o recursos que puguen ser utilitzats en una situació d'emergència” derivada d’una alerta meteorològica. D’esta manera, Educació vol garantir la continuïtat del procés formatiu del seu alumnat.

Quan la suspensió de les classes siga durant un període d'un a tres dies lectius, Educació aposta perquè les tasques que es traslladen a l’alumnat siguen per a reforçar i consolidar els aprenentatges previs. Ara bé, “quan la previsió de tancament siga durant un període superior a tres dies lectius, les tasques s'orientaran al desenvolupament de les competències clau relatives als sabers bàsics corresponents a cada etapa educativa i inclouran materials en diferents suports, en la mesura de les possibilitats del centre”, segons informen des d’Educació en una nota de premsa.

El secretari autonòmic d'Educació, Daniel Mcevoy, ha traslladat este protocol a les famílies de l’alumnat valencià –representades en la Confederació Gonzalo Anaya, la Confederació Valenciana de Pares d’Alumnes (Covapa) i la Confederació Catòlica Nacional de Pares d’Alumnes (Concapa)- perquè feren les seues aportacions.

Per la seua banda, el director general de Personal Docent, Pablo Ortega, també s'ha reunit en taula sectorial amb els sindicats per a traslladar-los este assumpte i d’altres, com la renovació de directors, les comissions de servei específiques i la catalogació de professors amb requisit lingüístic de valencià i anglés en educació de persones adultes.

També et pot interessar

stats