Educació cobreix totes les vacants d'informàtica després de l'exempció del màster de secundària
La mesura, que té caràcter transitori, es va aprovar en el ple del Consell del 17 de gener
La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació ha comunicat aquest dilluns que les 61 vacants d'informàtica i sistemes informàtics que quedaven lliures ja estan cobertes, després d'haver retirat l'obligatorietat dels aspirants a tindre la titulació de màster de secundària, que fins ara era precís per a poder exercir com a docent. L'eliminació d'aquest requisit ha tingut un resultat que "no ha pogut ser més satisfactori", perquè s'hi han presentat 214 persones, "un nombre molt superior al d'anteriors convocatòries", segons ha expressat la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho.
La mesura, que té caràcter transitori, es va aprovar en el ple del Consell del dia 17 de gener i aquest divendres dia 26 va tindre lloc la primera adjudicació de places de difícil cobertura, en la qual els aspirants a impartir l'assignatura podien concórrer amb l'exempció aplicada. De fet, "un alt percentatge de les persones que s'hi han presentat estaven en borsa perquè van fer classe durant la pandèmia de la covid-19 i no tenien el màster, però sí que tenen experiència docent", segons ha aclarit Sancho.
Durant aquests mesos, des de la conselleria s'han adoptat unes altres mesures que han aconseguit reduir la falta de professorat d'informàtica i sistemes informàtics, com l'enviament de correus electrònics a les persones integrants de les borses actuals o als qui no van superar el procés selectiu d'oposició. Tanmateix, no va ser suficient per a cobrir totes les places.
Des de l'inici de curs s'havia detectat la falta de professionals que pogueren impartir aquesta matèria, un problema que ja s'havia registrat en anys anteriors i que és comú en altres comunitats autònomes. Diversos governs autonòmics van sol·licitar l'octubre passat al Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports la convocatòria extraordinària de la Comissió de Personal de la Conferència d'Educació per a abordar aquest problema, sense que hi haja hagut resposta.