Dues sentències eviten que l’Estat pague 1.500 milions a concessionàries d’autopistes

El Suprem considera que no ha d’abonar les indemnitzacions que les empreses demanaven per la construcció d’autovies pròximes lliures de peatge.

El Suprem ha decidit que l’Estat no ha d’abonar a les concessionàries d’autopistes Aumar i Ausur 1.500 milions d’euros
El Suprem ha decidit que l’Estat no ha d’abonar a les concessionàries d’autopistes Aumar i Ausur 1.500 milions d’euros / Arxiu

El Tribunal Suprem ha decidit en dues sentències que l’Estat no ha d’abonar a les empreses concessionàries d’autopistes Aumar i Ausur prop de 1.500 milions d’euros en concepte de “reequilibri econòmic financer i indemnització per danys i perjuís”.

Aumar, que gestionava tres trams d’autopistes de peatge, Tarragona-València (AP-7 nord); València-Alacant (AP-7 sud) i Sevilla-Cadis (AP-4), havia sol·licitat una indemnització de 785 milions d’euros. Per la seua banda, Ausur, que des de 1998 explotava l’Autopista del Sud-est (Alacant-Cartagena), reclamava 748,9 milions d’euros.

En tots dos casos, les concessionàries al·legaven que s’havia produït una “ruptura de l’equació financera del contracte”, després que es construïra una autovia paral·lela, funcionalment equivalent a les que ells gestionen i lliure de peatges, la qual cosa va provocar una disminució dels seus ingressos.

La sala considera que “en més de quaranta anys d’explotació, la concessionària no pot pretendre que les infraestructures viàries al voltant dels seus 500 quilòmetres d’autopistes continuen sense desdoblar-se”. Segons la sentència, l’Estat ha actuat “en interés dels ciutadania”, a millorar les infraestructures viàries pròximes a les autopistes.

També et pot interessar