Donar-se d'alta com a autònom o revisar la vida laboral és possible en la nova app de la Seguretat Social

La plataforma ofereix quatre perfils diferents destinats a autònoms, ús de llar, artistes i alumnes en pràctiques

Presentació de la nova aplicació de la Seguretat Social
Presentació de la nova aplicació de la Seguretat Social / Ministeri de Seguretat Social

La Seguretat Social ha llançat una nova aplicació mòbil que permet, entre altres tràmits, donar-se d'alta com a autònom, obtindre la vida laboral, actualitzar dades o tindre tota la informació sobre la cotització de les pràctiques formatives. L'aplicació, que ha presentat este dilluns la ministra d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, incorpora tots els tràmits que ja estan disponibles en el web Import@ss i afig noves funcionalitats com rebre avisos o descarregar documents i guardar-los en el dispositiu.

El web d'Import@ss, han recordat des de la Seguretat Social, va acumular l'any passat 35,6 milions de visites, i des de principi de 2024 suma 24,4 milions. Saiz ha destacat en la presentació que esta eina no busca substituir l'atenció personalitzada, sinó "acostar i sumar" amb especial focus en els joves. També han insistit que la plantilla de la Seguretat Social no es veurà afectada, sinó que es busca que tinguen els millors instruments per a donar atenció a les demandes de la ciutadania.

Estes declaracions han sigut en referència a les noves mobilitzacions en l'àmbit de la Seguretat Social, en tot el territori espanyol, davant "l'increment de la càrrega de treball i les difícils condicions laborals per a prestar un servei adequat als ciutadans", segons els sindicats organitzadors CSIF, CCOO i CIG.

App destinada a joves, autònoms, artistes i ús de llar

L'aplicació ofereix quatre perfils diferents destinats a autònoms, ús de llar (tant per a empleades com per a ocupadors), artistes i alumnes en pràctiques. En este últim punt, es permet que cada estudiant puga accedir al seu perfil personal, consultar una guia per a resoldre dubtes o realitzar tràmits com sol·licitar el número de la Seguretat Social, descarregar de l'informe de vida laboral o el de bases de cotització.

En el cas dels autònoms, es poden tramitar altes i baixes, modificar la base de cotització, consultar rebuts o simular quotes; mentre que en l'ús de llar també es facilita les altes i baixes, actualitzar el salari i jornada de la persona ocupada o consultar els rebuts emesos, entre altres.

Per al col·lectiu d'artistes s'ofereix la capacitat de gestionar la situació d'inactivitat, sol·licitar la devolució d'ingressos per bases cotitzades o demanar la baixa en el cens d'artistes.

També et pot interessar

stats