Divisió d'opinions sobre l’alliberament de l’AP-7

Experts en mobilitat i alcaldes mostren opinions contràries sobre la decisió.

Divisió d\'opinions sobre l’alliberament de l’AP-7
Divisió d'opinions sobre l’alliberament de l’AP-7

Falta un mes perquè s'allibere l'AP-7, una reivindicació històrica dels pobles per on travessen les carreteres N-340 i la N-332 i que volen que el trànsit es trasllade a l’autopista.

Una d’eixes poblacions que està desitjant que arribe l’1 de gener és Oliva. En una entrevista a Les notícies del matí, Vicent Jordà, coordinador de l’Agenda 21, assenyala que la supressió d’aquest peatge tindrà efectes positius per a empresaris i transportistes, però sobretot per a la població d’Oliva perquè es reduirà el tràfic que passa actualment pel centre de la ciutat.

“És veritat que el poble deixarà de percebre amb l’alliberament de l’AP7 350.000 euros anuals per l’IBI, però compensa perquè a diari 2.000 camions i 20.000 cotxes deixaran de travessar Oliva i guanyarem en qualitat de vida”, assegura Jordà.

Igual opina Vicent Serra, d’Avancem pel Dret a Decidir del País Valencià. Ha explicat que als valencians se’ls ha discriminat respecte als ciutadans d'altres comunitats autònomes perquè han hagut de pagar les infraestructures i els peatges. Tampoc s'ha mostrat partidari dels peatges simbòlics que prefereix l'empresariat alacantí per a evitar una allau de trànsit.

"L'alliberament va en contra del manual d'ús de mobilitat"

Contrari a l’alliberament del peatge, es mostra el sociòleg i expert en mobilitat Pau Caparrós, encara que entén que és un dret històric de molts pobles del sud de València i del nord d’Alacant pels problemes que han patit per haver suportat el trànsit de la N-332 i la N-340.

“L’alliberament de peatges va en contra el manual de gestió d’infraestructures i mobilitat”, assenyala Caparrós. “És un mal moment per a celebrar l’alliberament d’una via ràpida per a ús massiu i discrecional”, ha dit. Ha destacat que, per contra, el que s’hauria de fer és reduir el transport motoritzat privat amb pagament de vies per a evitar l’ús indiscriminat i millorar el transport públic i col·lectiu.

L’expert en mobilitat, preguntat pel corredor mediterrani, ha criticat que hi haja moltes preguntes sense respondre i que “no se sap molt bé què és”. “És per a passatgers o és per a mercaderies”, ha preguntat.

‘Punt docs’: AP-7, en obert

Si volen saber més sobre les conseqüències de l'alliberament de l'AP-7, poden tornar a veure el programa que hi va dedicar Punt Docs, en què es fa una anàlisi en profunditat de la situació i la infraestructura en aquest enllaç.

També et pot interessar