Cap de setmana amb molta calor i temperatures de fins a 40 °C en punts de la Comunitat Valenciana
Este divendres tindrem un dia assolellat i l'Aemet ha decretat avís groc al prelitoral i interior de València i Alacant per tempestes de cara a la vesprada que poden anar acompanyades amb granís i acumular 20 mm
Bona part de la Comunitat Valenciana encara l'últim dia laborable de la setmana en alerta per calor i tronades. El mes de juny ens ha deixat un estiu meteorològic avançat enguany, amb valors en els termòmetres molt superiors als habituals per a estes dates que s'assemblen més al ple agost. L'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha decretat avís groc, que implica risc per a exercir determinades activitats, a la província de València i el prelitoral nord d'Alacant per temperatures màximes de fins a 36 °C en alguns punts de zones interiors.
El dia ha començat ja amb basca. Des de primera hora del matí el mercuri marcava 25 °C al litoral, i això que les tempestes que descarregaren dijous de vesprada nit han abaixat un poc les temperatures. El sol lluirà i farà apujar més els termòmetres a mesura que avance la jornada. S'espera que sobrepassen els 35 °C a partir del migdia, que serà molt càlid.
A partir de la predicció d'Aemet, la Conselleria de Sanitat ha activat per a hui l'alerta per temperatures elevades, amb risc alt en 33 municipis dels Ports, l'Alt Maestrat, la Costera, la Ribera Alta i la Safor.
En paral·lel a l'ambient assolellat, es manté la situació d'inestabilitat meteorològica, que tornarà a portar tempestes a l'interior del territori de cara a la vesprada. Hi haurà més probabilitat al centre, a la província de València, on poden descarregar acompanyades de granís. L'Aemet ha decretat avís groc per acumulacions de fins a 20 mm en una hora. De cara a dissabte podran ser més generalitzades i estendre's a més comarques.
La calor, en tot cas, anirà a més el cap de setmana. Els termòmetres podran superar els 36 °C a les comarques centrals i localment podran registrar-se 40 °C.
Més llegit
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
-
Rovira: “Volem alleujar la càrrega fiscal, no sols de les rendes baixes, sinó que arribe a la classe mitjana, la gran oblidada”
-
Almenys cinc morts i un desaparegut en trencar-se una passarel·la a la costa de Santander
-
Una trentena de valencians estan atrapats a Sri Lanka per culpa de la guerra al Pròxim Orient
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
Masclets o pintes de xocolate: els regals fallers que van directes al paladar
Més vist
-
03.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
03.03.2026 | Informatiu migdia
-
02.03.2026 | La banda
-
03.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
03.03.2026 | NTC Comarques
-
Lola Bañón, experta en el món àrab: "És una guerra per a controlar tots els fluxos energètics i per a tallar el pas a la Xina"
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part